۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
آدم ربایی 60 میلیاردی فقط 12 ساعت طول کشید
بازدید:۲۵۳
صد آنلاین | نقشه آدم‌ربایان که با گروگان گرفتن مردی در قرچک ورامین قصد اخاذی 60میلیارد تومانی از خانواده‌اش را داشتند، فقط 12ساعت دوام آورد.
کد خبر : ۱۲۰۲۱۸

 

به گزارش صد آنلاین،  شامگاه پنجشنبه گذشته زمانی که مرد طلاسازی در باغ شخصی‌اش در حوالی شهرستان قرچک در ورامین حضور داشت، 4مرد که با کلاه چشمی، صورتشان را پوشانده و چیزی شبیه اسلحه در دست داشتند، وارد باغ شدند.

 

 

 

 

آنها که از قبل مرد طلاساز را شناسایی کرده و از وضعیت مالی او خبر داشتند، چندین روز وی را زیرنظر گرفته و در نهایت وقتی او به تنهایی به باغ شخصی‌اش رفته بود، تصمیم گرفته بودند نقشه خود را عملی کنند. مردان نقابدار پس از غافلگیر کردن طعمه‌شان، دست و پای او را بستند و با انتقال وی به یک خودرو، از باغ خارج شدند.

 

ساعاتی از ربوده شدن مرد طلاساز می‌گذشت و خانواده‌اش که می‌دیدند وی جواب تماس آنها را نمی‌دهد، رفته‌رفته نگران او شده بودند. در این هنگام بود که آدم‌ربایان با خانواده این مرد تماس گرفتند و آنها را تهدید کردند که اگر تن به خواسته‌شان ندهند، گروگان خود را به قتل خواهند رساند.

چیزی که آدم‌ربایان در قبال آزادی گروگان خود می‌خواستند، یک میلیون ارز دیجتیال تتر بود؛ یعنی حدود 60میلیارد تومان پول نقد. آنها خانواده گروگان خود را تهدید کردند که اگر ظرف 24ساعت این مبلغ را تهیه نکنند یا اینکه ماجرا را به پلیس خبر دهند، گروگان خود را خواهند کشت.

تهیه 60میلیارد تومان ارز دیجیتال برای خانواده مرد طلاساز، کار آسانی نبود. از سوی دیگر احتمال داشت که آدم‌ربایان پس از رسیدن به خواسته خود، گروگان را به قتل برسانند. در این شرایط بود که آنها تصمیم گرفتند از پلیس کمک بخواهند و به این ترتیب بود که کارآگاهان پلیس آگاهی شرق استان تهران در جریان این گروگانگیری قرار گرفتند. سردار دلاور القاصی‌مهر، فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان این خبر گفت: مأموران پلیس پس از اطلاع از حادثه با حضور در باغ مرد طلاساز و با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های تخصصی در کمتر از 12ساعت موفق به شناسایی مخفیگاه آدم‌ربایان در تهران شدند.

 

 

 

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌داد که گروگانگیران، مرد طلاساز را به خانه‌ای در پایتخت منتقل کرده و در آنجا زندانی کرده‌اند. به این ترتیب تیم‌های عملیاتی راهی آنجا شدند و در یک عملیات ضربتی 2نفر از گروگانگیران را دستگیر و مرد گروگان را بدون اینکه آسیبی به وی وارد شده باشد، آزاد کردند. به‌ گفته فرمانده انتظامی شرق استان تهران، تحقیقات برای دستگیری متهمان فراری این پرونده ادامه دارد. / همشهری آنلاین 

 
 
 
 
 
لینک کپی شد
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها