آخرین اخبار
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
وعده ترامپ برای لغو قوانین سقط جنین در آمریکا
بازدید:۱۶۸
صد آنلاین | در روزهای گذشته دونالد ترامپ با تغییر جهش در گفتار خود گفته است که قوانین ایالت‌هایی که درباره سقط جنین بیش از حد سخت است را لغو می‌کند. این در حالی است که نگاه و دیدگاه ترامپ همیشه به قوانین سخت درباره سقط جنین متکی بوده است.
کد خبر : ۱۲۰۱۴۶

 

 
 
 

به گزارش صد آنلاین، نشریه تایم نوشت: دونالد ترامپ می‌گوید قوانین برخی از ایالت‌هایی که حقوق سقط جنین را محدود می‌کنند و «بیش از حد سخت» هستند، باید لغو شوند؛ چراکه او به دنبال جلب نظر زنان بدبین در مورد رویکرد او در حوزه باروری است.

این نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مشخص نکرده است که در مورد کدام ایالت صحبت می کند، اما ایالت اوهایو را به عنوان نمونه‌ای از ایالت تحت رهبری حزب جمهوری خواه ذکر کرد که در یک اقدام رای گیری اخیر به گسترش حقوق سقط جنین رای داد.

در حال حاضر، دسترسی به اختیارات سقط جنین و نقش دولت فدرال در محدود کردن این روش به یک مسئولیت سیاسی بزرگ برای ترامپ تبدیل شده است، که نامزدهای قضایی او در سال 2022 حمایت‌های سقط جنین را لغو کردند. ترامپ به دنبال فاصله گرفتن از این موضوع است و می‌گوید این دیگر یک موضوع فدرال نیست که ایالت‌ها تصمیم بگیرند.

سیاست گذشته ترامپ در مورد سقط جنین هم در حالت تدافعی بود و هم در انتصاب سه قاضی که حمایت فدرال از سقط جنین را زیر پا گذاشتند تا حمایت خود را در میان رای دهندگان مذهبی تقویت کنند، نقش داشت.

ایالت زادگاه رئیس جمهور سابق، فلوریدا، در ماه نوامبر یک همه پرسی در مورد سقط جنین داشت که حقوق سقط جنین را که در حال حاضر در این ایالت به شش هفته اول بارداری محدود شده است، گسترش می‌دهد. ترامپ در ماه آگوست گفت که علیه این اقدام رای خواهد داد.

رئیس جمهور سابق به دروغ گفته است که دموکرات‌ها از سقط جنین بلافاصله قبل یا مستقیما پس از تولد نوزاد حمایت می‌کنند اما هیچ دولتی وجود ندارد که اجازه سقط جنین «پس از زایمان» را بدهد و سقط جنین بعد از هفته 21 بارداری بسیار نادر است.

 

 

 

 

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، محدودیت‌های ایالتی در مورد حقوق سقط جنین را به‌عنوان «ممنوعیت سقط جنین ترامپ» معرفی کرده و مرگ زنی را در میدان جنگ جورجیا که قادر به دسترسی قانونی به سقط جنین نبود، برجسته کرده است. ترامپ و هریس هر دو به دنبال محاکمه زنان حومه شهر و زنان مستقل هستند، در حالی که نامزدها در یک رقابت تنگاتنگ تنها سه هفته تا روز انتخابات فرصت دارند.

 

 

 

 

ترامپ در طول مناظره خود با هریس، بارها از وتوی لایحه‌ای که ممنوعیت ملی سقط جنین را وتو می‌کند، منحرف شد و تاکید کرد که حکم دیوان عالی این موضوع را به ایالت‌ها واگذار کرده است. اما پیام‌های او متناقض بود و گفت که آماده است دسترسی به داروهایی را که در سقط جنین‌های پزشکی استفاده می‌شود محدود می‌کند و همچنین متعهد شد که دولت آمریکا یا شرکت‌های بیمه هزینه‌های لقاح آزمایشگاهی را پوشش دهند.

اخیرا درمان‌های IVF (روش درمان ناباروری) با هشدار دموکرات‌ها مبنی بر اینکه احکام علیه سقط جنین می‌تواند بر در دسترس بودن درمان‌های باروری تاثیر بگذارد، تبدیل به نقطه اشتعال مبارزات انتخاباتی شده است.

 

 

 

 

نظرسنجی بلومبرگ از رای دهندگان احتمالی در ایالت‌های آریزونا و نوادا در سپتامبر نشان داد که 56 درصد از رای دهندگان به هریس در مورد سقط جنین اعتماد بیشتری دارند، در حالی که 32 درصد گفتند که به ترامپ اعتماد دارند، شکافی که در ماه‌های اخیر بیشتر شده است.

گفتنی است؛ چندین ایالت از جمله ایالت‌های آریزونا و نوادا قرار است نظرسنجی و رای گیری مرتبط با سقط جنین را در روز انتخابات در برگه رای گیری انجام دهند.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها