آخرین اخبار
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
شغال ۲ مرد جویباری را مصدوم کرد
بازدید:۴۲
صد آنلاین | رییس مرکز بهداشت و درمان جویبار از حمله شغال به ۲ شهروند جویباری و مصدومیت آنها براثر گزش این حیوان وحشی خبر داد و گفت : با توجه به احتمال هار بودن حیوان، این افراد در بیمارستان بستری و تحت مراقبت و درمان هستند.
کد خبر : ۱۲۰۰۲۴

به گزارش صد آنلاین، سیده الهام عقیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ این حیوان گزیدگی در کلاگرمحله یکی از مناطق شهری جویبار رخ داده است.

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه حمله این شغال به این ۲ شهروند در یک روز اتفاق افتاده است، ‌ادامه داد:‌ یکی از مصدومان در این حادثه انگشتان دستش قطع شده است و با توجه به شدت آسیب دیدگی نیاز به مراقبت و بستری بیشتر در بیمارستان است.

رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان جویبار اظهار کرد: نفر دوم نیز که یک مرد است دچار پارگی پوست از ناحیه صورت شده که با توجه به احتمال عفونت در بیمارستان بستری است.

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه روحیه شغال انسان گریزی است، ‌ادامه داد: این حضور حیوان در منطقه انسانی و عدم فرارش از مردم این احتمال را زیاد می کند که حیوان مورد نظر هار باشد.

بیماری هاری از طریق بزاق حیوان مبتلا به این بیماری انتقال می یابد و ویروس از محل گازگرفتگی وارد بدن شده و در ماهیچه ها به سمت اعصاب انتهایی رفته و شروع به تکثیر می کند.

در صورت‌ ابتلای‌ انسان‌ به‌ بیماری‌ بعد از طی دوره‌ کمون‌ (نهفتگی) علائم‌ اولیه ‌به‌ صورت‌ خستگی، بی‌ اشتهایی، بی‌قراری، انداختن آب دهان، گاهی‌ سوزش ‌و خارش‌ در محل‌ گزیدگی بروز می کند.

در مرحله‌ تحریک‌ پذیری‌ علائم‌ بی ‌قراری، خروج‌ کف‌ از دهان، احساس‌ خستگی، ترس‌ از نور و ریزش‌ اشک‌ از چشم‌ بروز پیدا می‌ کند.

انسان هار به طور کلی نسبت به تمام محرک های فیزیکی، شیمیایی، حسی و بویایی عکس العمل شدید نشان می دهد، ولی این عکس العمل ها و رفتارهای تهاجمی یک تا پنج دقیقه بیشتر طول نکشیده و در فواصل پیدایش آن ها بیمار خسته و کوفته، آرام و بی حال می افتد.

بیمار به تدریج با افزایش و تشدید انقباضات عضلانی و نخوردن غذا و نیاشامیدن آب ناتوان و فرسوده شده و سپس‌ وارد مرحله‌ اغما می شود و در اثر انقباضات شدید عضله قلب و بالاخره فلج دستگاه تنفسی فوت می کند.

 

 

همشهری آنلاین 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها