آخرین اخبار
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کامالا هریس به سرقت متهم شد + جزئیات
بازدید:۲۱۰
صد آنلاین | «جی دی ونس» یار انتخاباتی «دونالد ترامپ»، «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات را متهم کرد که در کتاب خود، بخش‌هایی از سخنرانی «مارتین لوترکینگ» فعال مدنی آمریکایی را کپی کرده است.
کد خبر : ۱۲۰۰۲۳

به گزارش صد آنلاین، جی دی ونس در کارزار ریاست جمهوری ترامپ گفت: هریس بخش‌هایی از کتابی را که ۱۵ سال پیش نوشته بود، سرقت ادبی کرده است. ونس نامزد پست معاونت ریاست‌جمهوری ترامپ با طرح این اتهام علیه هریس، گفت که بخش هایی از کتاب هریس بسیار شبیه مصاحبه‌ای است که زمانی مارتین لوترکینگ رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار انجام داده بود.

 

 

 

 

وی افزود: تحقیقات استفان وبر محقق دانشگاهی اتریشی و «شکارچی سرقت ادبی»، نشان می دهد که معاون رئیس جمهوری آمریکا بخش‌هایی از کتاب خود را سرقت ادبی کرده است.

ونس در پستی در شبکه‌های اجتماعی در همین زمینه نوشت: «کامالا حتی کتابش را خودش هم ننوشته است! من کتاب خودم را نوشتم، برخلاف کامالا هریس که کتابش را از ویکی‌پدیا کپی کرده است».

گفته می شود «وبر» کتابی را که هریس در سال ۲۰۰۹ و زمانی که دادستان کالیفرنیا بود، بررسی کرده و دریافته است که این کتاب حاوی ۲۷ قطعه سرقت ادبی است.

این نخستین بار نیست که یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با طرح اتهامات اینچنینی روبرو می‌شود. جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۱۹۸۷ به عنوان سناتور ایالت دلاور، پس از متهم شدن به سرقت ادبی سخنرانی نیل کیناک رهبر حزب کارگر آن زمان، نخستین کارزار انتخاباتی خود را برای ورود به کاخ سفید رها کرد.

محقق اتریشی که کتاب هریس را بررسی کرده، در بخشی از اظهاراتش به روزنامه تایمز گفت: من و تیمم هیچ یک از کتاب‌های دونالد ترامپ را بررسی نکرده ایم اما می دانیم که اینکار می تواند اهمیت سیاسی داشته باشد. وی افزود: «من می‌دانم که این کار می‌تواند بر انتخابات تاثیر بگذارد. من کاملا از آن آگاه هستم.»

 

 

همشهری آنلاین 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها