۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
مرگ چهار مهاجر در آب‌های یونان
بازدید:۱۶۶
صد آنلاین | تراژدی‌های مهاجرتی در آب‌های یونان در حالی رقم می‌خوردند و مرگ مهاجران را سبب می‌شوند که اقدامی برای توقف این روند هنوز انجام نشده است.
کد خبر : ۱۲۰۰۰۶

به گزارش صد آنلاین، مقام‌های یونانی از وقوع ۲ حادثه مهاجرتی دریایی و جان باختن چهار مهاجر در آب‌های ساحلی این کشور خبر دادند.

یونان طی ساعات گذشته شاهد وقوع ۲ حادثه مهاجرتی در آب‌های خود بود که بر تعداد مرگ‌ومیر مهاجران در آب‌های این کشور افزوده است.

به گزارش رویترز، گارد ساحلی یونان اعلام کرد که در حادثه دریایی روی‌داده در سه‌شنبه، ۲۴ مهر در نزدیکی جزیره «کو» در جنوب شرق دریای اژه، چهار مهاجر کشته شدند.

براساس اعلام گارد ساحلی یونان ۲۷ مهاجر نیز از غرق شدن نجات یافتند؛ سه کشتی گارد ساحلی و یک کشتی تجاری در حال جست‌وجوی دیگر مهاجران حادثه هستند.

گارد ساحلی یونان همچنین اعلام کرد که در یک حادثه جداگانه در اوایل روز چهارشنبه، یک کشتی باری حامل ۹۶ مهاجر در نزدیکی جزیره کوچک گاودوس در نزدیکی جزیره کرت در دریای مدیترانه غرق شد که جست‌وجو برای نجات مفقود‌ها ادامه دارد.

 

 

 

 

غرق شدن قایق‌های حامل پناهجویان در آب‌های سراسر جهان پیش از آن که به حادثه‌ای روزانه تبدیل شود، موضوعی بود که به‌عنوان تراژدی مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت، اما تکرار این تراژدی مرگ‌بار عمدتا به دلیل سیاست‌های ضدمهاجرتی کشور‌های مقصد سبب شد تا این موضوع به ارائه آمار جان‌باختگان، مفقودان و نجات‌یافتگان از یک‌سو و بیانیه‌های مطبوعاتی مبنی بر ابراز تاسف محدود شود.

قایق‌های حامل پناهجویان که بیشتر با نام قایق‌های مرگ شناخته می‌شوند، حامل پناهجویان ناامید و هراسیده از جنگ و بی‌ثباتی هستند که جان و مال خود را در اختیار قاچاقچیان انسان قرار داده و سفری مرگ‌بار را آغاز می‌کنند.

 

 

 

 

قایق‌های مرگ، قایق‌های عمدتا فرسوده و فاقد امکاناتی هستند که با ازدحام جمعیت پناهجویان پر می‌شوند؛ سرنشینان این قایق‌های عمدتا بدون کاپیتان و ناخدا، در مسیر سفر خود در بهترین حالت با تشنگی، گرسنگی و طوفان‌های دریایی مواجه می‌شوند.

اما پایان سفر آن‌ها در صورت پشت سر گذاشتن همه مصائب مذکور، به تصمیم کشور‌های مقصد بستگی دارد که عموما در قالب به عقب‌راندن، نگهداری طولانی مدت در قایق‌ها و اخراج خود را نمایان می‌کند.

البته شمار قابل توجهی از پناهجویان خوش‌شانسی که از قایق‌های مرگ پیاده شده و پا در خشکی کشور‌های مقصد می‌گذارند، تا سال‌ها باید برای قاچاقچیان انسان بیگاری کنند و از زندگی انسانی محروم باشند.

 

 

میزان

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها