آخرین اخبار
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
قیمت گوشت قرمز در مهر ۱۴۰۳/ آیا کاهش قیمت در راه است؟
بازدید:۱۱۴
صد آنلاین | قیمت گوشت قرمز در تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ در بازارها روندی ثابت را طی کرده است. بر اساس داده‌های جدید، شقه گوسفندی در فروشگاه‌های اینترنتی به قیمت ۸۵۸ هزار تومان و گوشت گوساله خورشتی ۶۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
کد خبر : ۱۱۹۹۵۶

به گزارش صد آنلاین، همچنین، دنبه گوسفندی با قیمت ۳۵۰ هزار تومان و مغز ران گوساله به قیمت ۳۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ماهیچه گوسفندی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع گوشت قرمز، با قیمت ۹۷۰ هزار تومان خریداری می‌شود. در عین حال، گوشت گوساله منجمد برزیلی به قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دارد.

 

 

دیگر قیمت‌ها شامل گوشت چرخ‌کرده مخلوط ممتاز به ازای هر کیلوگرم ۴۲۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفندی ۷۴۸ هزار تومان و زبان گوساله ۷۶۹ هزار تومان است. ران با استخوان گوسفند در فروشگاه راد پروتئین ۲۹۰ هزار تومان و ران ممتاز گوساله کنکوک به قیمت ۴۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

 

آیا شاهد کاهش قیمت گوشت خواهیم بود؟

منصور پوریان، رئیس اتحادیه دامداران کشور، در خصوص احتمال کاهش قیمت‌ها بیان کرد: «کاهش قیمت بستگی به هزینه‌های تولید دارد. تولید در ایران با کشورهای دیگر تفاوت دارد. کشورهایی نظیر ارمنستان، گرجستان، روسیه و قرقیزستان به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و وجود مراتع کافی، هزینه‌های تولید کمتری دارند. در مقابل، ایران با اقلیم خشک و کمبود مراتع مواجه است و به همین دلیل تولید گوشت بیشتر وابسته به نهاده‌های دامی است.»

 

 

 

او افزود: «اکثریت نهاده‌ها، از جمله جو و ذرت، از طریق واردات تأمین می‌شود و به همین دلیل ما با افزایش هزینه‌های تولید روبرو هستیم. سال گذشته، اقدام خوبی صورت گرفت که نهاده‌ها به صورت مدت‌دار به تولیدکنندگان ارائه شد که این امر به بهبود شرایط تولید کمک کرد. همچنین، واردات دام پایه پروار از پاکستان نیز تأثیر مثبتی داشت. اگر وزارت جهاد کشاورزی همچنان نهاده‌ها را با قیمت مصوب و مناسب به دامداران ارائه دهد، می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم. هر گونه نوسان در بازار نهاده‌ها به طور مستقیم بر قیمت و میزان تولید دام تأثیر می‌گذارد.»

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها