آخرین اخبار
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
رازهای مالیاتی دولت فاش شد/ چه بر سر تراکنش‌های بانکی خواهد آمد؟
بازدید:۲۲۴
صد آنلاین | به دنبال دستور رئیس‌جمهور، تمامی تراکنش‌های بانکی در سیستم مالی کشور به‌صورت برخط در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار خواهد گرفت. این اقدام نشان‌دهنده عزم جدی دولت سیزدهم برای تقویت مالیات‌ستانی بر اساس اطلاعات تراکنش‌های بانکی است.
کد خبر : ۱۱۹۹۲۳

به گزارش صد آنلاین، در این راستا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، به‌طور هفتگی جلساتی با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان مالیاتی برگزار می‌کند تا موانع دسترسی آنلاین به اطلاعات بانکی را شناسایی و برطرف کند.

 

 

 

هدف اصلی دولت چهاردهم، افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق تجزیه و تحلیل تراکنش‌های بانکی و مبارزه با فرار مالیاتی است. این رویکرد که از دولت سیزدهم آغاز شده، به‌نظر می‌رسد با سرعت بیشتری دنبال می‌شود و انتظار می‌رود که تغییرات قابل توجهی در نظام مالیاتی کشور به‌وجود آورد.

 

 

وزیر اقتصاد نیز تأکید کرده است که با این رویکرد جدید، فشار مالیاتی از دوش حقوق‌بگیران و فعالان صنفی با درآمد حداقلی برداشته خواهد شد و عمده درآمدها از طریق مالیات‌ستانی بر مبنای تراکنش‌های بانکی تأمین خواهد شد. در این راستا، سقف معافیت مالیاتی برای حقوق‌بگیران به ۲۴ میلیون تومان و برای فعالان صنفی به ۲۰۰ میلیون تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۴ افزایش یافته است.

 

 

 

طرح یسنا: حمایت از امنیت غذایی مادران و نوزادان

به‌منظور تأمین امنیت غذایی مادران و نوزادان، طرح یسنا به مرحله اجرا درآمده و در فاز جدید آن، مادران دارای فرزند زیر دو سال از سه دهک اول درآمدی که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسد، مشمول این طرح خواهند بود. این طرح شامل یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران با فرزند زیر دو سال است.

 

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که کاهش مصرف کالری مردم از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ موجب تدوین بسته‌های حمایتی در زمینه امنیت غذایی شده است. در مرحله نخست، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که ۲۲ هزار نفر از آن‌ها مشمول دریافت یارانه مضاعف بودند.

 

 

 

 

برای سرپرستان خانوار در دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر و برای دهک‌های چهارم تا نهم، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر به‌حساب آن‌ها واریز خواهد شد. در مجموع، سهم یارانه فرزند مشمول طرح یسنا به ۱ میلیون تومان در ماه می‌رسد.

 

 

 

این طرح به‌صورت پایلوت در هشت استان مختلف کشور اجرا شده و مادران مشمول می‌توانند با مراجعه به برنامه کاربردی «شما» از وضعیت خود مطلع شوند.

 

 

در فاز جدید، یارانه مادران مشمول از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته و بسته‌های حمایتی شامل محصولات غذایی و بهداشتی به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. طرح یسنا از سال گذشته به‌صورت آزمایشی در هشت استان به مرحله اجرا درآمده و اکنون قرار است در سطح کشور گسترش یابد تا امنیت غذایی بیشتری برای مادران و نوزادان تأمین شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها