آخرین اخبار
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
خبر مهم از یارانه مهرماه ۱۴۰۳/ مبالغ، زمان پرداخت و شرایط دهک‌بندی
بازدید:۳۳۸
صد آنلاین | یارانه نقدی خانوارهای دهک‌های اول تا سوم درآمدی ۴۰۰ هزار تومان و برای سایر دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
کد خبر : ۱۱۹۹۰۹

به گزارش صد آنلاین، مبلغ یارانه نقدی خانواری که در دهک‌های اول تا سوم درآمدی جای می‌گیرند، ۴۰۰ هزار تومان و باقی خانوار نیز ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است. 

 


بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک‌های اول تا سوم درآمدی بیست و پنجم هر ماه پرداخت می‌شود. ضمن اینکه، یارانه سایر خانوارهای مشمول نیز سی‌ام هر ماه به دستشان می‌رسد.

 


همچنین، بر اساس جدولی که این سازمان ارائه کرده، مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بیستم هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل و نقل و ذخیره‌سازی سوخت از ابتدای ماه پرداخت می‌شود.

 

 

مبلغ یارانه نقدی خانواری که در دهک‌های اول تا سوم درآمدی جای می‌گیرند، ۴۰۰ هزار تومان و باقی خانوار نیز ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

چندی پیش خبرهایی درباره تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ به جای یارانه نقدی منتشر شد. اما هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. وزیر اقتصاد اعلام کرد که تا مهرماه هیچ خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد و یارانه نقدی مهرماه به‌زودی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. زمان حل مشکل یارانه نقدی هنوز مشخص نیست.

 

 

یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۳ در روز چهارشنبه، ۲۵ مهر ماه واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ همان روز قابل برداشت خواهد بود. بنابراین، یارانه‌بگیران می‌توانند در روز ۲۵ مهر یارانه خود را برداشت کنند.

 

 

در چنین شرایطی یارانه دهک اول تا سوم همان ۴۰۰ هزار تومان است که به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. این مقدار برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. افرادی هم که در دهک دهم قرار گرفته اند، مطابق سنوات گذشته یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. مگر اینکه به این موضوع اعتراض داشته باشند و اعتراض خود را در سامانه اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ثبت برسانند.

 

 

در این حالت کارشناسان اعتراض فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر فرد طی شش ماه اخیر گردش مالی بیشتر از ۳۰۰ میلیون، پرواز خارجی و خرید خودرو بالای ۳۰۰ میلیون داشته باشد در دهک دهم قرار می‌گیرد. اگر هم فرد مشمول این موارد نشود، طبق درآمد فرد در دهک اول تا نهم قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها