آخرین اخبار
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
پوتین: کنترل دارایی‌های غذایی آمریکایی در روسیه افزایش می‌یابد
بازدید:۱۷۲
صد آنلاین | به موجب حکمی که توسط رئیس‌جمهور روسیه، صادر شد، کسب‌وکار روسی یک تولیدکننده بزرگ مواد غذایی متعلق به ایالات متحده به‌طور موقت ملی شد.
کد خبر : ۱۱۹۸۹۹
 

 

 

به گزارش صد آنلاین، ساعتی قبل  عملیاتی مسلحانه در شهر اشدود در سرزمین‌های اشغالی رخ داد که باعث هلاکت یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن ۳ نفر شد.

 

 

 

 

 شرکت گلاوپرو داکت و زیرمجموعه‌های آن به آژانس مدیریت املاک فدرال روسیه، «روسیموشچستوو»، واگذار شدند.

همچنین، دولت کنترل شرکت مادر گلاوپرو داکت، «پرومسلخوزین‌وست»، را که متعلق به شرکت آمریکایی ثبت‌شده «یونیورسال بیورج کمپانی» است، به‌دست خواهد گرفت. 

شرکت گلاوپرو داکت در سال 1999 توسط لئونید اسمیروو، یک بازرگان روسی‌الاصل آمریکایی که در دهه 1970 از اتحاد جماهیر شوروی مهاجرت کرده بود، تأسیس شد. این شرکت در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان برتر کنسرو در روسیه است و بیش از 500 برند کنسرو گوشت، شیر تغلیظ‌شده و سبزیجات و ماهی کنسرو شده را تولید می‌کند.

در آوریل 2023، پوتین حکمی را امضا کرد که اجازه ملی کردن موقت دارایی‌های متعلق به شرکت‌های خارجی مستقر در روسیه از کشور‌های «غیر دوستانه» را می‌داد.

در آن زمان، روسیموشچستوو مأمور شد کنترل خارجی شعب روسی شرکت انرژی فنلاندی «فورتوم» و «یونیپر» آلمان را که هر دو به عنوان دارایی‌های حیاتی برای امنیت انرژی کشور محسوب می‌شدند، به‌دست گیرد.

کرملین این اقدام را «بازتاب نگرش کشورهای غربی به دارایی‌های متعلق به شرکت‌های روسی» دانست. در ژوئیه 2023، روسیه کسب‌وکار محلی شرکت غذایی فرانسوی «دانون» را به‌طور موقت ملی کرد

برنا

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها