آخرین اخبار
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
شبح ترس در شب‌های تهران: باند وحشت با ۱۰ سرقت و تهدید سلاح به دام افتاد
بازدید:۲۶۳
صد آنلاین | پس از هفته‌ها تعقیب و گریز، اعضای باند وحشت که به‌صورت سریالی به سرقت مسلحانه از خانه‌ها در تهران و کرج می‌پرداختند، توسط پلیس دستگیر شدند.
کد خبر : ۱۱۹۸۲۲

به گزارش صد آنلاین،پس از هفته‌ها تحقیقات شبانه‌روزی، پلیس آگاهی تهران بزرگ توانست مخوف‌ترین باند سرقت مسلحانه را که به باند وحشت معروف بود، دستگیر کند. این باند با ۵ مرد نقاب‌دار و مسلح که به صورت سریالی به خانه‌ها در تهران و استان البرز یورش می‌بردند، در مدت کوتاهی ترس و وحشت زیادی را در دل ساکنان پایتخت ایجاد کرده بودند.

 


شروع ترس و وحشت در پایتخت

این باند از اردیبهشت‌ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد. نخستین فیلم‌های ضبط‌شده از سرقت‌های آنان به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و این موضوع باعث ایجاد موجی از وحشت در بین مردم شد.

 

 

در یکی از این فیلم‌ها، ۵ مرد قوی‌هیکل و مسلح با خونسردی تمام وارد یک آپارتمان در غرب تهران می‌شوند و با استفاده از سلاح‌های گرم، ساکنان را تهدید می‌کنند. در این حادثه، دو کودک نیز در خانه حضور داشتند که به شدت به وحشت افتادند. انتشار این فیلم‌ها واکنش‌های زیادی از سوی کاربران فضای مجازی را به همراه داشت و بسیاری خواستار دستگیری سریع این سارقان بی‌رحم شدند.

 


سرقت‌های سریالی و روش‌های ترسناک

در ادامه، مشخص شد که اعضای این باند با شیوه‌های بسیار حرفه‌ای و ترسناک، به انجام سرقت‌های سریالی در نقاط مختلف تهران می‌پرداختند. هر شب یکی از خانه‌ها را هدف قرار می‌دادند و به سرعت و بدون هیچ سرنخی به سرقت می‌پرداختند. بررسی‌ها نشان داد که سرقت‌ها معمولاً بین ساعت ۷ تا ۹ شب انجام می‌شد و سارقین تنها اموال باارزش و کم‌حجم را مورد هدف قرار می‌دادند.

 


این باند از تاکتیک‌های خاصی برای ترساندن طعمه‌های خود استفاده می‌کرد. به‌عنوان مثال، در یکی از سرقت‌ها متوجه شدند که دسته‌های دستگاه پلی‌استیشن را جا گذاشته‌اند، به همین دلیل در شب بعد دوباره به سراغ همان خانه رفتند و فقط دسته‌های پلی‌استیشن را دزدیدند. این روش‌های غیرمعمول باعث می‌شد که پلیس نتواند به‌راحتی آنها را شناسایی کند.

 


شناسایی و دستگیری گانگسترها

تحقیقات گسترده‌ای که توسط تیم‌های مختلف پلیس آگاهی انجام شد، در نهایت به شناسایی مخفیگاه این باند منجر شد. صبح روز چهارشنبه، ۲۴ خردادماه، مأموران پلیس با استفاده از سرنخ‌های به‌دست‌آمده، محل اختفای این باند را در ویلایی در حوالی هشتگرد در استان البرز شناسایی کردند. اعضای این باند که همگی زیر ۳۰ سال سن داشتند، در حال برنامه‌ریزی برای فرار از کشور بودند که پلیس آنها را غافلگیر و دستگیر کرد.

 


اعتراف به ده‌ها سرقت

پس از دستگیری، اعضای این باند به ده‌ها سرقت در تهران و کرج اعتراف کردند. همچنین مشخص شد که آنها با بخشی از پولی که از سرقت‌ها به‌دست آورده بودند، اقدام به خرید ملک و باغ در هشتگرد کرده بودند. تمامی اموال آنها توقیف شده است و تحقیقات پلیسی برای شناسایی تمامی سرقت‌ها و جرائم این باند ادامه دارد.

 


به گفته سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران، اطلاعات بیشتری در خصوص جزئیات جرائم ارتکابی این گروه در روزهای آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

 


ما در صد آنلاین به شما پیشنهاد می‌دهیم که نظرات و تحلیل‌های خود را درباره این حادثه با ما به اشتراک بگذارید. آیا شما هم از امنیت خانه‌تان نگران هستید؟

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها