آخرین اخبار
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
کره شمالی مسیر‌های منتهی به کره جنوبی را منفجر کرد
بازدید:۳۶
صد آنلاین | یونهاپ روز سه شنبه به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گزارش داد، کره شمالی بخش‌هایی از جاده‌های سمت خود را که به کره جنوبی متصل می‌شود، منفجر کرد.
کد خبر : ۱۱۹۷۴۹

 

به گزارش صد آنلاین،  یونهاپ روز سه شنبه به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گزارش داد، کره شمالی بخش‌هایی از جاده‌های سمت خود را که به کره جنوبی متصل می‌شود، منفجر کرد.

 

 

 

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: "کره شمالی بخش‌هایی از جاده‌های گیونگوی Gyeongui و دونگائه Donghae را در شمال خط مرزی نظامی در حوالی ظهر منفجر کرده است. او افزود که سئول وضعیت نظارت و آمادگی خود را تقویت کرده است.

 

 

 

 

 این اقدام در راستای تلاش پیونگ یانگ برای قطع روابط با کره جنوبی، بستن مرز‌ها و افزایش امنیت است.

کره شمالی اخیرا تصمیم به قطع کلیه مسیر‌های جاده‌ای و ریلی به کره جنوبی گرفت که کره جنوبی آن را محکوم کرد.

گفتنی است؛ دو کشور کره شمالی و جنوبی یکدیگر را به رسمیت نمی‌شناسند. آنها در وضعیت آتش‌بس و نه جنگ نه صلح هستند. دو کشور در گذشته بار‌ها برای نابودی یکدیگر و تصرف کامل خاک یکدیگر باهم جنگ داشتند. هم اکنون نیز کره شمالی و کره جنوبی، هر یک مدعی حاکمیت بر کل خاک شبه جزیره کره هستند.

کره شمالی بار‌ها تهدید کرده با حمله نظامی به همسایه جنوبی، به حیات این کشور پایان خواهد دادو آمریکا و کشور‌های غربی از کره جنوبی و چین و روسیه از کره شمالی حمایت می‌کنند.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها