به گزارش صد آنلاین، این روزنامه اصولگرا نوشت است:* سینما، سینما است. نه منبری است که بر فراز آن بشود سخنرانی کرد و نه کوزهای که بتوان هر بار چیزی را بهعنوان محتوا درونش ریخت. یاد گرفتن سینما کار سختی است. سینما هم هنر سختی است و هم به قول رابرت مککی 24 فریم بر ثانیه فیلمساز را لو میدهد. لذا فیلمساز شدن استخوان ترکاندن، مراقبه و ریاضت میخواهد. در این بین دو نوع فیلمساز کارنابلد، متقلب و کلاهبردار در سینمای جهان بهصورت عام و در سینمای ایران به شکلی خاص، راه میانبر را انتخاب میکنند و نابلدی خود را پشت دعواهای سیاسی، فرهنگی و... پنهان میکنند.
* در سر دیگر طیف کلاهبرداران سینمایی هم عده دیگری با ژست اپوزیسیون و ادعای مبارزه با جمهوری اسلامی فعالند که هر مخالفتی با اثرشان را با تهمت مزدوری جمهوری اسلامی پاسخ میدهند. وظیفه منتقد در این وضعیت طفیلیپرور، ایستادن پای نقد است. منتقد باید فارغ از نگاه و سلیقه سیاسیاش ابتدا به «خود اثر» بپردازد و پس از آن که «فیلم بودن» اثر برایش احراز شد، اجازه مییابد در واکنش به فیلم به مخالفت یا موافقت غیرفیلمیک بپردازد.
* زندانی و ممنوعالکار شدن امثال رسولاف، تنها دستاورد سینمایی! آنهاست و آنها جز این چیزی در چنته ندارند. بنابراین سیاستهای فرهنگی ما نیز در کنار جشنوارههایی مثل کن و تلویزیونهایی مانند مهدکودک منوتو، نقش تکهای از پازل شهرت رسولافها را در سالهای پس از انقلاب -بهویژه دو دهه اخیر- ایفا کردهاند.