آخرین اخبار
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره کره: تهدیدهای نظامی و قطع زیرساخت‌های مرزی توسط کره شمالی
بازدید:۱۶۷
به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور مدعی شد که ارتش کره شمالی جاده‌های منتهی به کره جنوبی را تخریب کرده است.
کد خبر : ۱۱۹۶۵۸

به گزارش صد آنلاین، همچنین سازمان‌های امنیتی کره جنوبی روز دوشنبه از مشاهده «حرکت‌های غیرمعمول» در مرز کره شمالی خبر دادند، از جمله استقرار گسترده نیروها و تجهیزات نظامی. این تحولات نگرانی‌ها درباره نیت پیونگ‌یانگ برای نابودی زیرساخت‌های مواصلاتی میان دو کشور را افزایش داده است.

 

 

 

در ادامه این تنش‌ها، ارتش کره شمالی چهارشنبه گذشته اعلام کرد که مرزهای خود با کره جنوبی را به‌طور دائم خواهد بست و برای مقابله با تهدیدات آمریکا و کره جنوبی، مواضع دفاعی خود را تقویت می‌کند. خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نیز اعلام کرد که ارتش این کشور جاده‌ها و راه‌آهن‌های مرتبط با کره جنوبی را قطع و مناطق مرزی را با ساختارهای دفاعی تقویت خواهد کرد.

 

 

 

رهبر کره شمالی، کیم جونگ‌اون، تاکید کرد که این کشور به سرعت به سوی تبدیل شدن به یک قدرت نظامی و هسته‌ای پیش می‌رود و در صورت هرگونه حمله دشمنان، از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد کرد. وی همچنین رئیس‌جمهور کره جنوبی، یون سوک‌یول، را به همدستی با آمریکا برای بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد و هشدار داد که کره جنوبی در برابر تهدیدات پیونگ‌یانگ به تسلیحات راهبردی کافی دسترسی ندارد. 

 

 

 

با این وجود، کیم جونگ‌اون تصریح کرد که کره شمالی قصد حمله به کره جنوبی را ندارد، اما در صورت استفاده دشمنان از زور، ارتش این کشور بدون تعلل پاسخ خواهد داد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها