آخرین اخبار
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
توقیف ۳۰ شناور و کشف ۱۰ تن آبزیان قاچاق در بوشهر
بازدید:۲۷
صد آنلاین | فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر با اشاره به برخورد قاطع با شناورهای غیرمجاز و بدون هویت در سواحل خلیج‌فارس استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون با توقیف ۳۰ شناور غیرمجاز و بدون هویت ۱۰ تن آبزیان قاچاق کشف شده است.
کد خبر : ۱۱۹۶۵۰
 

به گزارش صد آنلاین، عبدالکریم غلامی در بوشهربا بیان اینکه حفاظت از منابع و زیستگاه آبزیان از جمله مأموریت‌های مهم با مشارکت دستگاه‌های مختلف است اظهار داشت: با صید غیرمجاز در خلیج فارس با هدف صیانت و حفاظت از ذخایر آبزیان برخورد قانونی و بدون اغماض صورت می‌گیرد.

 

 

 

 

وی با اشاره به روند کاهش صید آبزیان در خلیج فارس در سال‌های اخیر تصریح کرد: یکی از عوامل و دلیل اصلی روند کاهش صید آبزیان در خلیج‌فارس کاهش ذخایر زیستگاه‌ها ناشی از فشار بیش از حد به منابع و فرصت ندادن لازم به تکثیر آبزیان است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر صید آبزیان با روش «ترال کف» و «پرساین» را صید مخرب در آسیب رساندن به ذخایر زیستگاه آبزیان خلیج‌فارس دانست و بیان کرد: شیلات همه توان خود را برای مقابله با صید غیرمجاز در راستای حفظ ذخایر و دفاع از حقوق صیادان قانونمند به کار گرفته است.

 

 

 

 

غلامی با قدردانی از همکاری مجموعه نیروی دریایی سپاه، بسیج دریایی، مرزبانی و صیادان قانونمند در شناسایی قاچاقچیان صید آبزیان در خلیج‌فارس گفت: عوامل یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر با تمام توان در صیانت از زیستگاه آبزیان با صید غیرمجاز برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر به فعالیت‌های این مجموعه در برخورد با صید غیرمجاز در سال جاری تاکنون پرداخت و بیان کرد: در این راستا تاکنون 30 لنج صیادی، لنج بدون هویت و قایق بدون هویت در هنگام صید آبزیان با روش‌های مخرب در سواحل استان بوشهر توقیف شده است. در این راستا امسال تاکنون 9 لنج صیادی و بدون هویت و 21 قایق بدون هویت در سواحل استان بوشهر هنگام صید غیرمجاز شناسایی و توقیف شده است.

وی از کشف 10 تن انواع آبزیان از این شناورها خبر داد و بیان کرد: در عملیات‌های این یگان حفاظت با توقیف شناورهای متخلف صیادی و بدون هویت 805 کیلوگرم کوسه ماهی، 56 کیلوگرم میگو و 9 هزار 39 کیلوگرم ماهی کشف شد. در این عملیات‌ها 812 عدد قلاب تکی، 47 رشته تور ترال لنج و قایق، یک رشته تور ترال رانج، 38 جفت تخته صید ترال لنج و قایق، 7 طاقه تور گوشگیر، وینچ، طناب و انواع قلاب لانگ لاین کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه برای شناور و عوامل صید پرونده تخلف صادر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است، تأکید کرد: سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس به‌صورت شبانه‌روزی گشت‌زنی و رصد می‌شود و با قاطعیت هر چه تمام با متخلفان در سواحل خلیج‌فارس برخورد قانونی خواهند شد.

مهر

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها