آخرین اخبار
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
جنگی در ورزشگاه! ایتالیایی‌ها علیه فیفا و رژیم صهیونیستی در خیابان‌ها به پا خاستند
بازدید:۳۶۳
صد آنلاین | هواداران ایتالیایی با تظاهراتی گسترده در اودینه، حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده و علیه فیفا موضع گرفتند.
کد خبر : ۱۱۹۵۸۳

به گزارش صد آنلاین،در یک اقدام نادر و بی‌سابقه، هواداران ایتالیایی به خیابان‌های شهر اودینه آمده و حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند. این تظاهرات در آستانه بازی حساس تیم ملی ایتالیا با رژیم اشغالگر صهیونیستی در ورزشگاه سن سیرو میلان برگزار شد. این حرکتی شجاعانه از سوی ایتالیایی‌ها بود که به‌خاطر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، به حمایت از هم‌میهنان فلسطینی خود پرداخته و علیه فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) موضع گرفتند.

 


تظاهراتی برای حمایت از فلسطین

تظاهرات روز شنبه، نشان‌دهنده یک بیداری اجتماعی و نگرانی عمیق از جنایات صورت گرفته در فلسطین بود. معترضان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و بنرهایی خطاب به فیفا، خشم و انزجار خود را از بی‌توجهی جامعه جهانی به وضعیت مردم فلسطین ابراز کردند. در یکی از بنرها به‌وضوح نوشته شده بود: «بیایید همه کسانی را که متعلق به رژیم صهیونیستی هستند از فیفا بیرون کنیم!»

 


در این راستا، دولت ایتالیا نیز با اتخاذ تدابیر امنیتی پیشگیرانه، سعی در کنترل اوضاع و جلوگیری از هرگونه شورش در حاشیه این مسابقه داشت. اما این تدابیر نتوانستند مانع از برگزاری تظاهرات معترضان شوند. هواداران فوتبال در اودینه با صدای بلند خواستار تعلیق حضور رژیم صهیونیستی در مسابقات اروپایی شدند و این اقدام خود را به‌عنوان یک حرکت اعتراضی جهانی قلمداد کردند.

 


واکنش‌ها به تظاهرات ایتالیایی‌ها

این تظاهرات و اعتراضات ممکن است باعث شود که فیفا و سایر نهادهای ورزشی جهانی نسبت به حضور رژیم صهیونیستی در ورزشگاه‌ها و مسابقات بین‌المللی تجدیدنظر کنند. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این حرکت از سوی ایتالیایی‌ها می‌تواند یک نقطه عطف در تاریخ فوتبال و سیاست ورزشی باشد.

 


حضور ایتالیا در صدر گروه خود در لیگ ملت‌های اروپا و عملکرد خوب این تیم در مسابقات، شاید بهانه‌ای برای ایجاد یک پل ارتباطی بین فوتبال و سیاست باشد. این وضعیت ممکن است باعث شود که دیگر کشورهای اروپایی نیز به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و از این اعتراضات پیروی کنند.

 


با توجه به جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و ستم‌هایی که بر مردم فلسطین می‌رود، تظاهرات ایتالیایی‌ها نه تنها صدای آن‌ها، بلکه صدای همه کسانی است که به‌دنبال عدالت و حقوق بشر هستند. این اقدام، هم‌چنین نشان‌دهنده این است که فوتبال و سیاست می‌توانند همواره در کنار هم باشند و هواداران می‌توانند از جایگاه خود برای تغییرات مثبت در جامعه استفاده کنند.

 


از شما دعوت می‌کنیم نظرات و تحلیل‌های خود را با ما در صد آنلاین به اشتراک بگذارید. چه اقداماتی را باید در سطح جهانی برای حمایت از حقوق مردم فلسطین انجام داد؟
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها