آخرین اخبار
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
قتل هولناک؛ شوهر پس از بریدن سر همسرش در دادگاه چه گفت؟
بازدید:۲۵۳۱
صد آنلاین | مردی جوان در تهران با بریدن سر همسر ۳۸ ساله‌اش با داس، جنایت فجیعی را رقم زد و پس از اعتراف به این عمل، اظهاراتی عجیب را در دادگاه مطرح کرد.
کد خبر : ۱۱۹۵۵۰

به گزارش صد آنلاین،در یک حادثه‌ی وحشتناک که روح جامعه را آزرده است، یک مرد جوان در تهران همسر ۳۸ ساله‌اش را با داس به قتل رساند. این حادثه در یک خانه واقع در جنوب تهران اتفاق افتاد. هنگامی که پلیس به محل وقوع جرم رسید، با جسد زنی جوان روبه‌رو شدند که سرش به‌طور فجیعی از بدن جدا شده بود.

 


چرا جنایت رخ داد؟

مرد جوان، که نگهبان پارک بود، در ابتدا با ادعای اینکه از پارک برگشته و با جسد همسرش روبه‌رو شده، به پلیس اطلاع داد. اما به دلیل تناقضات موجود در اظهاراتش، پلیس او را تحت بازجویی قرار داد. پس از چند ساعت تحقیق، او در نهایت اعتراف کرد که سر همسرش را به دلیل کابوس‌های مکرر و خواب‌های عجیبی که دیده بود، برید.

 


کابوس‌هایی که به واقعیت بدل شد

مرد در توضیحاتش به مأموران گفت: «چند روز قبل از حادثه، خواب‌های عجیبی می‌دیدم. در خواب، ماری سفید دور گردنم پیچیده و می‌خواست مرا خفه کند. شب حادثه بار دیگر همین خواب را دیدم و وقتی بیدار شدم، دیدم که آن مار روی سر همسرم نشسته است. در وحشت و هراس، داس را برداشتم و در یک لحظه به خود آمدم که دیگر دیر شده بود.»

 


این ادعا در حالی مطرح شد که کارشناسان پزشکی قانونی سلامت روان او را تأیید کرده بودند. با این حال، وکیل متهم خواستار بررسی دوباره وضعیت روانی موکلش شد و تأکید کرد که او ممکن است در زمان ارتکاب جرم به جنون مبتلا بوده باشد.

 


عواقب قانونی و اجتماعی

پس از اعترافات مرد، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و اولیای دم مقتول درخواست قصاص کردند. در جلسه دادگاه، متهم به حالتی عجیب و غریب رفتار کرد و گفت: «قصدم کشتن همسرم نبود، من به جنون دچار شدم و نمی‌دانم چرا آن شب کابوس آن مار رهایم نمی‌کرد.»

 


در حالی که جلسه دادگاه ادامه داشت، قضات به بررسی وضعیت روانی متهم و اینکه آیا او در زمان ارتکاب جرم عاقل بوده یا خیر، پرداختند. آن‌ها متهم را برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی کردند تا پس از اعلام نظر کارشناسان، حکم نهایی صادر شود.

 


این حادثه‌ی تلخ، بار دیگر به ما یادآوری می‌کند که مشکلات روانی و تنش‌های خانوادگی می‌تواند عواقب وخیمی به دنبال داشته باشد. بهتر است خانواده‌ها با مشکلات خود رو راست باشند و در صورت نیاز به مشاوره و کمک حرفه‌ای مراجعه کنند.

 

 

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده، اولیای دم مقتول درخواست قصاص کردند.

 

 

سپس متهم به جایگاه رفت و در حالی‌ که رفتارهای عجیب و غریبی از خودش نشان می‌داد، در توضیح ماجرا به قضات گفت: شب حادثه در خواب همسرم را به شکل یک مار ‌دیدم و به همین خاطر به او حمله کردم. البته می‌دانم که دچار جنون شده بودم و حال و رفتارم دست خودم نبود. قصدم کشتن همسرم نبود و نمی‌دانم چرا آن شب کابوس آن مار سفید رهایم نمی‌کرد.

 

 

این ادعا در حالی مطرح شد که پیش از آن کارشناسان پزشکی قانونی سلامت روان وی را تأیید کرده بودند.

 

 

پس از آن وکیل متهم به جایگاه رفت و در دفاع از موکلش گفت: نتیجه بررسی‌های کارشناسان پزشکی قانونی به من ابلاغ نشده بود تا بتوانم به آن اعتراض کنم. از این رو درخواست می‌کنم موکلم بار دیگر برای بررسی سلامت روان به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شود. من اطمینان دارم که او هنگام ارتکاب جرم به جنون مبتلا بوده است.

 

 

با پایان اظهارات وکیل متهم، قضات دادگاه، متهم را برای بررسی‌های بیشتر در مورد وضعیت روانی او در زمان ارتکاب جنایت به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی کردند تا پس از اظهارنظر کارشناسان آن سازمان، حکم وی را صادر کنند.

 

 

در این راستا، ما از شما دعوت می‌کنیم نظرات و تحلیل‌های خود را با ما در صد آنلاین به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها