آخرین اخبار
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
رقیب هادی چوپان را بشناسید / این کوه عضله در مستر المپیا هادی چوپان را شکست داد
بازدید:۴۹۱
در شصتمین دوره مستر المپیا سمسون داودا موفق شد مقام نخست را از آن خود کند و نام خود را در تاریخ این رویداد بزرگ حک کند.
کد خبر : ۱۱۹۴۴۱

به گزارش صد آنلاین، مسابقات مستر المپیا در سال ۲۰۲۴ با حضور برجسته‌ترین بدنسازان مرد و زن جهان به صحنه بین‌المللی بازگشت. این رقابت‌ها که به‌عنوان مهم‌ترین مسابقه بدنسازی در جهان شناخته می‌شود، در مرکز همایش‌های لاس‌وگاس برگزار شد و بدنسازان برجسته‌ای از سراسر جهان در آن شرکت کردند تا در دسته‌های مختلف به دنبال کسب عنوان قهرمانی باشند. سمسون داودا، بدنساز نیجریه‌ای-بریتانیایی، موفق شد عنوان قهرمانی مستر المپیا ۲۰۲۴ را کسب کند و جایزه نقدی بی‌سابقه ۶۰۰ هزار دلاری را از آن خود کند. علاوه بر داودا، کریس بامستد از کانادا نیز برای ششمین سال پیاپی قهرمان دسته فیزیک کلاسیک شد و به تسلط بر این رشته ادامه داد.


سمسون داودا کیست؟

سمسون داودا (متولد ۱۱ مارس ۱۹۹۲ در لاگوس نیجریه) یکی از ستارگان درخشان دنیای بدنسازی است که نماینده بریتانیا در مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۴ بود. او در دوران نوجوانی به بریتانیا مهاجرت کرد و ابتدا به ورزش راگبی پرداخت. ورود او به دنیای بدنسازی به واسطه تشویق هم‌تیمی‌هایش در راگبی و مالک باشگاهش به نام کریس جونز بود. تماشای مسابقات مستر المپیا ۲۰۱۳ و الهام‌گرفتن از فیل هیث باعث شد که داودا تصمیم بگیرد تا به‌طور جدی به بدنسازی روی بیاورد.

او در سال ۲۰۱۴ اولین مسابقه بدنسازی خود را تجربه کرد و مسیر حرفه‌ای‌اش در سال ۲۰۱۷ با کسب کارت حرفه‌ای IFBB Pro پس از پیروزی در مسابقات IFBB Amateur Diamond Cup رم، به‌طور چشم‌گیری تغییر کرد. در سال ۲۰۲۱ او اولین پیروزی حرفه‌ای خود را در مسابقات EVLS Prague Pro کسب کرد که باعث شد برای مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۲ واجد شرایط شود. در مستر المپیا ۲۰۲۳، او موفق شد مقام سوم را به‌دست آورد و در سال ۲۰۲۴ با عملکردی بی‌نظیر و با پشت سر گذاشتن هادی چوپان و درک لانسفورد به قهرمانی رسید و همچنین عنوان «قهرمان مردمی» را نیز به خود اختصاص داد. داودا با این پیروزی به اولین بدنساز نیجریه‌ای تبدیل شد که توانسته این عنوان مهم را کسب کند.

سمسون داودا کیست؟ برنده مستر المپیا ۲۰۲۴ را بیشتر بشناسید/ این کوه عضله هادی چوپان را شکست داد

نام‌های آن‌ها در تاریخ مستر المپیا حک شد

مستر المپیا به‌عنوان بزرگ‌ترین مسابقه بدنسازی جهان شناخته می‌شود و برندگان این رقابت‌ها نام خود را در تاریخ جاودانه می‌کنند. با پنج برنده در شش سال گذشته، هیجان مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۴ بیش از هر زمان دیگری بود.

این دوره از مسابقات، شصتمین سالگرد مستر المپیا بود و برنده مسابقه علاوه بر جایزه نقدی، تندیس سندو که با طلای ۲۴ عیار طلاکاری شده بود را نیز دریافت کرد.

سمسون داودا کیست؟ برنده مستر المپیا ۲۰۲۴ را بیشتر بشناسید/ این کوه عضله هادی چوپان را شکست داد

نتایج کامل مستر المپیا ۲۰۲۴

روز جمعه نتایج نهایی هفت دسته از مسابقات اعلام شد و یکی از برجسته‌ترین اتفاقات، پیروزی آندریا شاو در دسته «میس المپیا» بود که برای دومین بار پیاپی قهرمان شد. او با شکست دادن آنجلا یو و اشلی لینت جونز، برتری خود را به‌رخ کشید. همچنین کیون پیرسون در دسته «المپیای ۲۱۲» برای دومین سال متوالی قهرمان شد و رقبایی همچون شان کلاریدا و آنجل کالدرون فریاس از اسپانیا را شکست داد.

فهرست کامل برندگان مستر المپیا ۲۰۲۴:

  • سمسون داودا (مستر المپیا)
  • کریس بامستد (فیزیک کلاسیک المپیا)
  • رایان تری (فیزیک مردان المپیا)
  • هارولد کلی (ویلچر المپیا)
  • آندریا شاو (میس المپیا)
  • کیون پیرسون (۲۱۲ المپیا)
  • میسی تراسکوت (فیتنس المپیا)
  • سیدنی گیلون (فیگور المپیا)
  • سارا ویلیگاس (فیزیک زنان المپیا)
  • ایزابل نونز (ولنس المپیا)

بیشتر بخوانید:

  • هادی چوپان دوباره به مقام دوم رسید؛ سمسون داودا فاتح جدید مسترالمپیا
  • درک لانسفورد کیست؟/ همه‌چیز در مورد قهرمان مسترالمپیای ۲۰۲۳ و رقیب اول هادی چوپان

سمسون داودا کیست؟ برنده مستر المپیا ۲۰۲۴ را بیشتر بشناسید/ این کوه عضله هادی چوپان را شکست داد

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها