آخرین اخبار
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۲
جبهه جدید جنگ اسرائیل در سوریه
بازدید:۵۷۰
صد آنلاین | همزمان با جنایت در غزه و بمباران لبنان، صهیونیست‌ها در حال بازکردن یک جبهه متجاوزانه دیگری هستند.
کد خبر : ۱۱۹۳۵۹

به گزارش صد آنلاین،   همزمان با جنایت در غزه و بمباران لبنان، صهیونیست‌ها در حال بازکردن یک جبهه متجاوزانه دیگری هستند. براساس گزارش‌ها شامگاه شنبه نظامیان صهیونیست همراه با خودروهای زرهی به اطراف شهرک «کودنه» در مجاورت «تل الاحمر» در حومه جنوبی القنیطره در خاک سوریه تجاوز زمینی کرده‌اند و برخی از زمین‌های کشاورزی موجود در آن را شخم زده‌اند.

 

 

 

 

این اقدام متجاوزانه صهیونیست‌ها باعث شده تا بسیاری نسبت به اهداف تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی در سوریه هشدار دهند. این در حالی است که اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در خاک سوریه تا کنون با سکوت جهانی و عدم واکنش بین‌المللی روبرو شده و هنوز واکنش جدی به این اقدام تل آویو علیه خاک سوریه صورت نگرفته است:

منطقه اشغال شده: اطراف شهرک «کودنه» در مجاورت «تل الاحمر» در حومه جنوبی القنیطره در خاک سوریه

مساحت تجاوز جدید اسرائیل در سوریه: منطقه‌ای به ابعاد ۵۰۰ متر در ۱۰۰۰ متر

اشغال بخشی از سوریه: براساس گزارش‌ها، نظامیان صهیونیست با کشیدن سیم خاردار، منطقه‌ای را که در آن نیروی زمینی وارد کرده‌اند، را از خاک سوریه جدا کرده و آن را به مناطق اشغالی افزوده‌اند.

 

 

 

 

کارشناسان الجزیره: تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی به سوریه و شخم‌زدن آن در راستای پروژه جاده سوفا ۵۳ صورت گرفته است.

ماجرای جاده سوفا ۵۳: نظامیان رژیم تل آویو از اواسط سال ۲۰۲۲ با شش تانک مرکاوا و و دو بولدزر و تعدادی نیروی پیاده وارد خاک سوریه شدند تا کار ساخت این جاده را آغاز کنند. این جاده در شرق خط یندوف ۱۹۷۴ قرار دارد که منطقه‌ خلع سلاح و تحت نظارت سازمان ملل متحد به شمار می‌آید. این منطقه از مناطق تحت کنترل دولت سوریه است و در اطراف مواضع نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

موقعیت جاده سوفا 53: این جاده در کمترین میزان تا عمق ۱۰۰ متری و در بیشترین میزان تا عمق ۱۰۰۰ متری خاک سوریه نیز ورود کرده است.

هدف اسرائیل از ساخت جاده سوفا53: رصد تحرکات در نوار مرزی و پایش مناطق مرزی با سوریه

همشهری آنلاین 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها