آخرین اخبار
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
صدور گواهینامه‌های دو زبانه برای نخستین بار در ایران/ رانندگی آسان‌تر در خارج از کشور
بازدید:۱۵۲
صد آنلاین| رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا از آغاز صدور گواهینامه‌های دو زبانه (فارسی و لاتین) برای نخستین بار در کشور خبر داد. احمد کرمی‌اسد روز شنبه در این خصوص اظهار داشت که این طرح از سه ماه پیش آغاز شده و به رانندگان ایرانی این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به ترجمه، در کشورهای خارجی رانندگی کنند.
کد خبر : ۱۱۹۱۴۰

به گزارش صد آنلاین، وی توضیح داد: بر اساس معاهدات بین‌المللی، داشتن گواهینامه صادره از سوی کانون ایران‌گردی و جهانگردی همچنان الزامی است. کرمی‌اسد با اشاره به تاریخچه استفاده از گواهینامه‌های بین‌المللی در ایران گفت که از سال ۱۳۵۴، ایرانیانی که به خارج از کشور سفر می‌کردند، مجبور بودند علاوه بر گواهینامه ملی خود، یک گواهینامه بین‌المللی نیز دریافت کنند که این پروسه برای بسیاری از افراد هزینه‌بر و زمان‌بر بود.

 

 

 

رئیس مرکز صدور گواهینامه افزود: با اجرای این طرح، شهروندانی که به خارج سفر می‌کنند، دیگر نیازی به دریافت گواهینامه جدید یا ترجمه گواهینامه خود ندارند. این گواهینامه دو زبانه به صورت رسمی در بیش از ۷۴ کشور جهان معتبر است و توافقات متقابل با سایر کشورها نیز در حال انجام است.

 

 

 

کرمی‌اسد همچنین توضیح داد که تمامی افرادی که گواهینامه‌شان رو به اتمام است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به تمدید گواهینامه و دریافت نسخه دو زبانه آن اقدام کنند. همچنین، افرادی که هنوز اعتبار گواهینامه‌شان به پایان نرسیده اما تمایل به دریافت گواهینامه دو زبانه دارند، می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.

 

 

 

وی تأکید کرد که این طرح شامل تمامی گواهینامه‌های پایه یک، پایه دو، پایه سه و گواهینامه‌های ویژه می‌شود، اما متقاضیان گواهینامه‌های ویژه موتورسیکلت فعلاً باید از نسخه‌های قدیمی استفاده کنند، چرا که این گواهینامه‌ها هنوز شامل صدور دو زبانه نمی‌شوند.

 

 

 

کرمی‌اسد از شهروندان خواست تا با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ در سراسر کشور از این خدمات جدید بهره‌مند شوند و این اقدام را گام مهمی در راستای ارتقاء خدمات الکترونیکی و تسهیل امور شهروندان در حوزه حمل و نقل دانست.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها