آخرین اخبار
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
تلاش‌های کمیته امداد برای بهبود زندگی خانوارهای نیازمند و ارتقای اشتغال
بازدید:۸۹
صد آنلاین | معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز اعلام کرد که خانوارهای تحت پوشش این نهاد علاوه بر دریافت کمک‌های معیشتی و یارانه ماهانه، از خدمات مختلفی در زمینه‌های مسکن، اشتغال، درمان، تهیه جهیزیه، وام کارگشایی و کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر : ۱۱۹۱۳۰

به گزارش صد آنلاین، سید هادی کرابی در ادامه به توزیع لوازم خانگی ضروری برای بهبود وضعیت زندگی مددجویان اشاره کرد و گفت: این لوازم بر اساس ارزیابی‌های مددکاران و نیازهای مددجویان توزیع می‌شود. از ابتدای سال جاری، بیش از هزار سری از لوازم ضروری، از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، تلویزیون و کولر به مددجویان اهدا شده است.

 

 

 

رئیس کمیته امداد دهدشت نیز به حمایت ۲ هزار و ۱۸۶ حامی از ایتام و فرزندان محسنین اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال، ۴۰ میلیارد ریال با همکاری خیرین جمع‌آوری و میان جامعه هدف توزیع شده است.

 

 

 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل نیز خبر داد که ۲ هزار و ۲۷۵ نفر از افراد تحت پوشش، ماهانه ۶ میلیون ریال کمک هزینه برای خرید وسایل بهداشتی دریافت می‌کنند. رضا محمدی هدف این برنامه را ارتقای کیفیت زندگی و افزایش امید در معلولان عنوان کرد و گفت: این کمک هزینه به‌ویژه برای افرادی که به لوازم مصرفی بهداشتی نیاز دارند، پرداخت می‌شود.

 

 

 

وی همچنین به توجه ویژه به افراد دچار آسیب نخاعی و بسترگرا اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این گروه به دلیل مشکلات ناشی از معلولیت و نیاز به مراقبت‌های خاص، تحت پوشش خدمات حمایتی قرار دارند.

 

 

 

عبد الخالق آرامش دوست، با اشاره به حمایت ۱ هزار و ۱۵۰ یتیم و فرزند محسنین از سوی کمیته امداد، گفت: افرادی که تمایل به همکاری در طرح اکرام ایتام و محسنین دارند، می‌توانند با ثبت‌نام حضوری در کمیته امداد، از طریق سامانه ekram.emdad.ir یا تلفن ۰۷۴۳۲۲۶۰۱۵۰ یک یا چند کودک و نوجوان نیازمند را به دلخواه خود انتخاب کرده و کمک‌های خود را به حساب آنان واریز کنند.

 

 

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز اعلام کرد که در نیمه نخست سال جاری، ۸۱۱ فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد شده و ۷۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به آنان پرداخت شده است. مجید الهی راد با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد ۴ هزار و ۵۷۲ فرصت شغلی در استان، گفت: در این راستا اقدامات لازم برای معرفی مددجویان به مراکز کاریابی و ایجاد مشاغل جدید انجام شده است.

 

 

 

وی همچنین به برگزاری برنامه‌های آموزشی برای ۵۰۸ نفر اشاره کرد و افزود: بیشتر مشاغل ایجاد شده در زمینه خدمات و دامپروری بوده است.

 

 

 

الهی راد یادآور شد که کل تسهیلات مصوب برای امسال در حوزه اشتغال ۷ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال است و تأکید کرد که نهاد حمایتی بر روی طرح‌های متناسب با زیست بوم اشتغال خراسان شمالی تمرکز دارد.

 

 

 

خراسان شمالی با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر، دارای ۵۳ هزار خانوار تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) است که ۵۰ درصد این مددجویان را بانوان و ۵۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها