آخرین اخبار
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۱
پایان غیرمنتظره سرقت با دزدی که به جای سرقت در خانه پیرمرد کتابخوان شد
بازدید:۹۱
صد آنلاین | سارقی که برای سرقت به خانه‌ای در رم وارد شده بود، با دیدن کتابی از اساطیر یونان، دزدی را رها کرد و همین اشتباه عجیب موجب دستگیری او شد.
کد خبر : ۱۱۹۰۷۱

به گزارش صد آنلاین،در یکی از عجیب‌ترین حوادث چند سال اخیر در رم، یک دزد به جای سرقت از خانه‌ای در منطقه پراتی، با دیدن کتابی از اساطیر یونان چنان مجذوب مطالعه آن شد که دزدی را فراموش کرد و به همین دلیل به دام افتاد. این حادثه غیرمعمول که چند روز پیش رخ داد، نه تنها برای پلیس محلی بلکه برای رسانه‌ها نیز شگفتی‌آفرین بود.

 


ماجرا از این قرار است که یک سارق ۳۸ ساله ایتالیایی پس از دزدیدن کیفی پر از لباس‌های گران‌قیمت، تصمیم گرفت دزدی دیگری انجام دهد و این بار به آپارتمانی در منطقه پراتی رم وارد شد. با چراغ قوه در دست، او به دنبال اشیای قیمتی می‌گشت، اما چیزی که او را شگفت‌زده کرد، نه طلا و جواهرات، بلکه کتابی درباره ایلیاد، اثر معروف هومر، بود که روی میز کنار تخت قرار داشت.

 


کتاب اساطیر یونان، قاتل حواس سارق

دزد جوان کتاب را برداشت و بدون هیچ تردیدی شروع به ورق زدن آن کرد. پس از خواندن چند صفحه از این اثر کلاسیک، او چنان غرق در داستان‌های اساطیری شد که زمان و مکان را از دست داد. ساعت‌ها به‌نظر می‌رسید که در همان اتاق، با کتاب در دست، نشسته و به خواندن ادامه داده است. در حالی که هیچ صدایی از بیرون او را متوجه نمی‌کرد، صاحب‌خانه که پیرمردی ۷۱ ساله بود، از خواب بیدار شد و به سمت نشیمن آمد.

 


تصور کنید که وارد اتاق خود شوید و فردی غریبه را ببینید که به جای سرقت، با کتابی در دست مشغول خواندن است! این دقیقاً همان چیزی بود که برای پیرمرد رخ داد. او وحشت‌زده شد و با صدایی لرزان از سارق پرسید که چرا در خانه‌اش است. دزد که تازه متوجه موقعیت خطرناک خود شده بود، بدون تأمل از بالکن پرید و از خانه فرار کرد.

 


پایان عجیب دزدی در رم

صاحب‌خانه بلافاصله با پلیس تماس گرفت و تیمی از مأموران به سرعت به محل حادثه اعزام شدند. وقتی بررسی‌های اولیه انجام شد، پلیس به این نتیجه رسید که این فرد همان سارقی است که ساعاتی پیش از آپارتمان دیگری سرقت کرده بود. اما آنچه که سرقت او را ناکام گذاشت، کتابی از اساطیر یونان بود که چنان او را مسحور کرد که فراموش کرد به دزدی‌اش ادامه دهد.

 


پلیس اعلام کرد که سارق چند ساعت بعد از فرار دستگیر شد. با اینکه او به دزدی اعتراف نکرد و ادعا کرد که اشتباهی وارد آپارتمان پیرمرد شده است، اما دلایل کافی برای دستگیری‌اش وجود داشت. نکته جالب این ماجرا، واکنش نویسنده کتابی بود که سارق در حال مطالعه آن بود. جووانی نوچی، نویسنده این کتاب، در مصاحبه‌ای با رسانه‌های محلی اعلام کرد که قصد دارد نسخه‌ای از کتاب خود را برای این دزد بفرستد تا بتواند خواندن آن را به پایان برساند.

 


این حادثه به سرعت در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و توجه بسیاری را جلب کرد. بسیاری از کاربران اینترنت از این حادثه به عنوان نمونه‌ای عجیب و طنزآمیز یاد کردند و برخی نیز با تعجب از علاقه غیرمنتظره سارق به کتابخوانی صحبت کردند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها