۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
مرگ دلخراش ۳ کودک با مصرف مواد مخدر در یکی از شهرهای شمالی
بازدید:۷۱
صد آنلاین | مدیر شبکه بهداشت و درمان یک شهرستان شمالی از مرگ ۳ کودک زیر ۵ سال در این شهرستان بر اثر مسمومیت با مواد مخدر خبر داد.
کد خبر : ۱۱۸۸۱۵
 

به گزارش صد آنلاین، فرهاد بدیعی مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبد کاووس در استان گلستان در کمیته بررسی علل مرگ ۳ کودک زیر ۵ سال در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون بر اثر مصرف اشتباهی مواد مخدر و مشتقات آن گفت: مرگ بر اثر مسمومیت با مواد مخدر و مشتقات آن در سال‌های قبل نیز وجود داشته است. مرگ این ۳ کودک بر اثر استفاده از مشتقات مواد مخدر از جمله متادون و ترامادول بوده که در دسترس والدین آنها قرار داشته است.

 بدیعی اسهال یا بی‌قراری کودک، تکلم بریده بریده، راه رفتن بی‌ثبات، خواب آلودگی، حرکات کُند بدنی و اغما (کاهش سطح هوشیاری) را از علائم عمده مصرف مواد مخدر یا مشتقات آن در این گروه سنی دانست و ادامه داد: قرار دادن متادون در شیشه آب و نوشابه در یخچال و خوردن این مواد توسط کودک (اشتباهی به جای آب) از علل مسمومیت و فوت این سه کودک بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبد کاووس از خانواد‌ها خواست از ریختن متادون در شیشه‌های آب، نوشابه، شربت و دارو‌های دیگر به‌شدت خودداری کنند.بدیعی همچنین بر لزوم پرهیز خانواده‌ها از انجام باور غلط درمان کودکان بیمار با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: خانواده‌ها به هیچ وجه نباید مواد مخدر یا مشتقات آن را در دسترس کودکان قرار دهند.

منبع: ایران

 

 
 
 
 
 
 
 
ت ت
کدخبر: 241320 تاریخ انتشار ۱۴۰۳/۰۷/۲۱ ۱۰:۰۸:۵۲
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

در رسانه های دیگر بخوانید
مرگ مواد مخدر کودک مرگ 3 کودک
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها