۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
هشدار جدی به یحیی درباره دربی ؛ از ریسک کردن نترس
بازدید:۱۰۹۴
صدآنلاین | پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیمی که برنده دربی شود گام محکمی به سوی قهرمانی برداشته است.
کد خبر : ۱۱۸۷۴

پایان رأفت پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره  تقابل سرخپوشان برابر تیم استقلال در دربی شماره ۱۰۰ اظهار کرد: حضور ژوزه مورایس و ریکاردو ساپینتو روی نیمکت تیم‌های سپاهان و استقلال باعث افزایش جذابیت لیگ برتر شده و از سویی دیگر پرسپولیس هم خود را در کورس قهرمانی حفظ کرد تا مسابقات بیش از گذشته جذاب شود. فرصت دادن به مربی خوب خارجی باعث می‌شود تا او بتواند ایده‌ها و افکارش را در تیمش پیاده کند و مورایس و ساپینتو موفق شده‌اند در زمره مدعیان اصلی قرار بگیرند. هر ۲ تیم یک امتیاز از پرسپولیس بیشتر دارند در حالی که در برهه‌ای از فصل عقب‌تر بودند و این موضوع باعث جذابیت لیگ برتر شده است. از حالا نمی‌توان تیمی را مدعی اول دانست، اما هر سه تیم امید زیادی دارند تا قهرمان شوند.

تساوی دربی مورد پسند سپاهان خواهد بود

او افزود: دربی تیم‌های پرسپولیس و استقلال با اهمیت فوق‌العاده‌ای برگزار خواهد شد و قطعاً هر ۲ تیم از این بازی پیروزی می‌خواهند. هفته بیست و هفتم، هفته سرنوشت‌سازی خواهد شد. مساوی به درد هیچ کدام از ۲ تیم نمی‌خورد و نتیجه مورد پسند سپاهان خواهد بود که میزبان ملوان است و با پیروزی در این بازی می‌تواند اختلاف امتیاز با رقبای اصلی‌اش پیدا کند. البته همه این‌ها گمانه‌زنی است و تا زمانی که بازی‌ها به پایان نرسد نمی‌توان گفت شرایط کدام تیم بهتر خواهد شد. روی کاغذ به راحتی می‌توان اظهارنظر کرد، اما باید دید درون زمین چه اتفاقی می‌افتد. هر ۲ تیم برای کسب پیروزی تلاش می‌کنند و تیمی که برنده دربی شود گام محکمی به سوی قهرمانی برداشته است. پرسپولیس و استقلال برد می‌خواهند و نهایت تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند در این دربی برنده شوند.

بازی سختی در انتظار پرسپولیس است

پیشکسوت تیم پرسپولیس درباره اینکه شرایط کدامیک از تیم‌های سرخابی را برتر از دیگری می‌بیند، گفت: هر ۲ تیم شرایط مساوی و برابری از لحاظ فنی دارند. در انتقال توپ از دفاع به حمله پرسپولیس برتر از دیگر تیم‌ها بود، اما استقلال در نیم فصل دوم سرعت بسیار خوبی پیدا کرده و تیم سریعی شده است. در نیم فصل دوم استقلال و سپاهان در زمینه انتقال توپ از پرسپولیس سبقت گرفتند. بازی سختی در انتظار پرسپولیس است و البته بازی قابل پیش‌بینی نیست، چون در روز مسابقه اتفاقاتی رخ می‌دهد که انتظارش نیست. سرمربیان ترفند‌هایی را برای بازی‌های بزرگ پنهان کرده‌اند که در چنین بازی‌هایی از آن‌ها رونمایی می‌کنند. در بازی استقلال و هوادار نیمه نخست بدون گل تمام شد، اما در نیمه دوم استقلال ۶ بر یک پیروز شد و کسی انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشت. استقلال در نیمه دوم با ساپینتو تیم بهتری می‌شود و پرسپولیس بازی سختی خواهد داشت. البته استقلال هم بازی آسانی ندارد، چون پرسپولیس هم مهره‌های بسیار خوبی دارد و با این نفرات می‌تواند به قهرمانی لیگ برتر برسد.  

استقلال در تمامی خطوط نفرات خوبی دارد 

او درباره  اینکه تیم پرسپولیس خط دفاعی به مراتب بهتری از استقلال داشته و خط حمله این تیم ضعیف‌تر است، عنوان کرد: شیوه بازی پرسپولیس در روز دربی نقش مهمی دارد. استقلال در تمامی خطوط نفرات خوبی دارد و پرسپولیس باید بازی محکم و بدون نقصی را انجام دهد. با وجود مشکلات مالی استقلال و حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا، اما با وجود بازیکنان حرفه‌ای که در تیم هستند و عملکردی که ساپینتو داشته، شرایط این تیم بسیار خوب است و از لحاظ روحی وضعیت مناسبی دارند. تیمی است که برای قهرمانی می‌جنگد و می‌خواهد از عنوان فصل گذشته خود دفاع کند. یحیی گل‌محمدی تمامی نفراتش را در اختیار دارد و می‌تواند روی تعویض‌های خود حساب باز کند تا نتیجه مطلوب را بگیرد. در بازی رفت پرسپولیس با ۲ ضربه ایستگاهی توسط گولسیانی به گل رسید و این بار هم می‌تواند روی این حربه حساب باز کند.

گل‌محمدی از ریسک کردن نترسد

رأفت خاطرنشان کرد: در روز مسابقه باید دید شرایط کدامیک از ۲ تیم بهتر است. همچنین از لحاظ روحی روانی و ذهنی در شرایط بهتری قرار دارد. شارژ مالی بازیکنان برای افزایش انگیزه و موارد دیگری وجود دارد که بر نتیجه دربی تأثیر دارد. در کل پرسپولیس اگر به دنبال آن است تا دربی را ببرد و فاصله‌اش را با سپاهان حفظ کند به شرط اینکه ملوان به سپاهان ببازد، باید در دربی تا حدودی انتحاری بازی کند و از ریسک کردن نترسد. بدون شک نباید احساسی بازی کند، اما اگر عقب بنشیند استقلال با جسارت بیشتری بازی می‌کند. اگر برتری در نیمه اول به دست نیامد، در نیمه دوم پرسپولیس باید از دقیقه ۶۰ یا ۷۰ به بعد رو به بازی هجومی بیاورد و این بسته به نظرات سرمربی تیم دارد. تساوی به سود پرسپولیس نیست و باید برای رسیدن به گل احتیاط گذشته را نداشته باشد.  

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها