آخرین اخبار
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
طارمی فاش کرد: تصمیم داور، بی‌احترامی بزرگ به ایران
بازدید:۵۹۸
صد آنلاین | مهدی طارمی پس از تساوی ایران مقابل ازبکستان، اعتراض شدیدی به تصمیم داور استرالیایی داشت و آن را بی‌احترامی به تیم ملی ایران دانست.
کد خبر : ۱۱۸۵۹۷

به گزارش صد آنلاین،در دیدار حساس تیم ملی ایران مقابل تیم ملی ازبکستان در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، بازی به تساوی بدون گل انجامید؛ اما حواشی این بازی، بیشتر از نتیجه نهایی آن توجه‌ها را به خود جلب کرد. مهدی طارمی، مهاجم برجسته تیم ملی ایران، پس از پایان بازی به شدت از تصمیمات داور استرالیایی بازی انتقاد کرد و آن را بی‌احترامی به تیم ملی ایران خواند.

 


طارمی که پس از بازی در میکسدزون ورزشگاه بنیادکار تاشکند به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، با حالتی ناراحت و معترض گفت: «ما از قبل می‌دانستیم که بازی سختی پیش رو داریم. اما داور با تصمیمات خود شرایط را برای ما دشوارتر کرد. به‌ویژه آن لحظه‌ای که پنالتی ما را برگرداند، برایمان غیرقابل قبول بود.»

 


او ادامه داد: «ما به داور احترام گذاشتیم و در حین بازی حتی با او بحث کردیم. به او گفتم آیا مطمئن است که این هند، دست بسته بود؟ اما با وجود احترامی که به او گذاشتیم، در نهایت چیزی جز بی‌احترامی نصیب ما نشد.»

 


طارمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تاثیر "وی ای آر" (VAR) در این تصمیم اشاره کرد و گفت: «تکنولوژی VAR در این بازی نتوانست به ما کمک کند و برخلاف انتظار، داور با اشتباه خود حق ما را از بین برد.»

 

 

 

اعتراض طارمی به داور

 

وی ای آر یا بی‌عدالتی؟ مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی ایران، از عملکرد داور استرالیایی در بازگرداندن پنالتی‌ای که گرفته بود، به شدت انتقاد کرد و آن را بی‌احترامی به ایران دانست. او معتقد است تکنولوژی VAR در این بازی نتوانست عدالت را برقرار کند و تصمیم داور به ضرر ایران تمام شد.

 


تیم ملی ایران و تاثیر تصمیمات داوری در مقدماتی جام جهانی

 

تیم ملی ایران در سومین بازی خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ازبکستان به تساوی بدون گل رسید. اما آنچه که بیشتر از نتیجه بازی بحث‌برانگیز شد، تصمیمات جنجالی داور استرالیایی بود که اعتراضات شدید مهدی طارمی و تیم ملی ایران را به همراه داشت.

 


نقش حمایت هواداران در بازی‌های خانگی

 

تیم ملی ایران طارمی همچنین از گرفته شدن میزبانی مشهد برای تیم ملی ایران ابراز ناراحتی کرد و گفت: «حمایت هواداران در کشور خودمان همیشه دلگرم‌کننده است و متاسفانه از این موقعیت محروم شدیم. امیدواریم در بازی‌های آینده بتوانیم با حمایت هوادارانمان نتیجه بهتری کسب کنیم.»

 


بازتاب اشتباهات داوری در نتایج مقدماتی جام جهانی

 

اشتباهات داوری و تاثیر آنها بر نتایج تیم‌های ملی در مقدماتی جام جهانی همیشه موضوعی بحث‌برانگیز بوده است. این بار نیز، تصمیمات داور استرالیایی در بازی ایران و ازبکستان بار دیگر این موضوع را در کانون توجه قرار داد و واکنش‌های بسیاری از جمله اعتراض مهدی طارمی را به همراه داشت.

 


آینده تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی

 

پس از تساوی با ازبکستان تیم ملی ایران با کسب تساوی در بازی مقابل ازبکستان به رتبه دوم جدول صعود کرد. با این حال، مهدی طارمی معتقد است که داور استرالیایی با تصمیمات خود، شانس پیروزی ایران را کاهش داد. تیم ملی باید خود را برای بازی‌های آینده آماده کند و امیدوار است که با عملکردی بهتر در بازی‌های بعدی، جایگاه بهتری در جدول کسب کند.

 


در پایان، با توجه به اهمیت بالای این بازی‌ها و تصمیمات داوری که می‌تواند سرنوشت تیم‌ها را تغییر دهد، از شما مخاطبان عزیز صد آنلاین دعوت می‌کنیم که نظرات و تحلیل‌های خود را در رابطه با این موضوع با ما به اشتراک بگذارید. آیا شما هم با مهدی طارمی هم‌نظر هستید که تصمیم داور بی‌احترامی به تیم ملی ایران بود؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها