آخرین اخبار
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
میلیون‌ها کاربر اندرویدی در معرض تهدید امنیتی
بازدید:۳۷۰
صد آنلاین | میلیون‌ها نفر از کاربران گوشی‌های اندرویدی به دلیل آسیب‌پذیری روز صفر در تراشه‌های کوالکام در معرض خطر قرار دارند. روز دوشنبه، کوالکام تأیید کرد که هکرها از این نقص امنیتی سوءاستفاده کرده‌اند. آسیب‌پذیری روز صفر، به‌عنوان یک مشکل امنیتی شناخته می‌شود که قبل از کشف و اصلاح آن، توسط هکرها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۱۸۴۸۷

به گزارش صد آنلاین، طبق بررسی‌های واحد تحلیل تهدید گوگل، این آسیب‌پذیری با نام CVE-2024-43047 ممکن است به‌طور هدفمند توسط گروهی از هکرها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، آژانس امنیت سایبری آمریکا، این نقص را در لیست آسیب‌پذیری‌های شناسایی‌شده قرار داده است.

 

 

کاترین بیکر، سخنگوی کوالکام، از محققان پروژه صفر گوگل و Amnesty International به‌خاطر همکاری در اصلاح این آسیب‌پذیری تشکر کرد. هجیرا مریم، سخنگوی Amnesty، اعلام کرد که اطلاعات بیشتری درباره این موضوع به‌زودی منتشر خواهد شد.

 

 

کوالکام همچنین اعلام کرد که راه‌حل اصلاح این آسیب‌پذیری از شهریور ماه به سازندگان گوشی‌های اندرویدی ارائه شده است و اکنون به آن‌ها بستگی دارد که پچ امنیتی را برای کاربران عرضه کنند. این شرکت لیستی از ۶۴ تراشه آسیب‌پذیر منتشر کرده که تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نیز در آن به‌چشم می‌خورد. به این ترتیب، میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان در معرض تهدید امنیتی قرار دارند.

 

 

گوگل و Amnesty همچنان در حال بررسی استفاده‌های احتمالی از این آسیب‌پذیری هستند و احتمال می‌دهند که این سوءاستفاده‌ها ممکن است هدفمند و مربوط به افراد خاصی باشد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها