آخرین اخبار
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید به فوریت اجرا شود!
بازدید:۵۶۵
صد آنلاین | وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری، در جدیدترین اظهارات خود، بر ضرورت اجرای اسناد بالادستی مرتبط با رفاه اجتماعی و قانون برنامه هفتم توسعه تأکید کرد. او در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، به افزایش پوشش بیمه‌های اجتماعی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به عنوان اهداف کلیدی این برنامه‌ها اشاره کرد.
کد خبر : ۱۱۸۴۷۲

به گزارش صد آنلاین، با این حال، بازنشستگان تأمین اجتماعی به دلیل عدم دریافت علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق در سه ماه اخیر، نگرانی‌های جدی دارند. بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۳، ۳۸ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده، اما به نظر می‌رسد پرداخت‌های قابل توجهی در این زمینه انجام نشده است. به تازگی، با دستور معاون اول رئیس‌جمهور، قرار شده تا ۸ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یابد. اما درباره ۳۰ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده، ابهامات جدی وجود دارد.

 

 

 

میدری در خصوص این مبلغ اعلام کرد که قرار است تا پایان سال به صورت اوراق بدهی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود. 

 

 

 

با وجود این، هنوز کسری در پرداخت‌ها مشاهده می‌شود و رئیس مجلس به عدم تطابق در پرداخت‌ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این مشکل به پرداخت علی‌الحساب یک میلیون تومانی به افرادی که مشمول آن نیستند برمی‌گردد.

 

 

 

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نیز بر اساس افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده در حال پیگیری است. اما اجرای این طرح در سال‌های گذشته به تأخیر افتاده و رئیس مجلس اعلام کرده که کمیسیون برنامه و بودجه باید به جد پیگیر اجرای قانون همسان‌سازی باشد.

 

 

در همین راستا، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی باید بر اساس محاسبات بیمه‌ای و قوانین بالادستی انجام شود. فتح‌الله بیات، دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران، نیز بیان کرد که بازنشستگان تأمین اجتماعی انتظار دارند که حقوق آن‌ها به صورت عادلانه تأمین شود و از تبعیض‌های موجود با سایر گروه‌ها رنج می‌برند.

 

 

 

او همچنین تأکید کرد که با توجه به شرایط معیشتی سخت بازنشستگان، همسان‌سازی حقوق باید به سرعت و بدون تبعیض برای تمامی بازنشستگان اجرایی شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها