آخرین اخبار
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
ادعاهای اسرائیل در شورای امنیت؛ دانی دانون: توقف درگیری‌ها در گروی توقف تحرکات حزب‌الله است
بازدید:۱۹۸
دانون سخنانش با اشاره به کشتار غیرنظامیان فلسطینی و لبنانی در جنوب لبنان و غزه، ادعا کرد که حزب‌الله خواستار توقف جنگ است، اما همزمان به حملات خود علیه اسرائیلی‌ها ادامه می‌دهد. وی با دخالت در امور داخلی لبنان، به مردم و دولت این کشور توصیه کرد که فرصت را مغتنم شمارند و کنترل وضعیت را در دست بگیرند.
کد خبر : ۱۱۸۴۲۴

به گزارش صد آنلاین، «دانی دانون»، همچنین تصریح کرد: «ما تمایلی برای ماندن در لبنان نداریم و نیروهایی که می‌توانند به حل مسائل کمک کنند، ارتش لبنان و نیروهای یونیفل هستند.»

پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در ویدیویی خطاب به مردم لبنان گفت: «شما فرصتی دارید تا لبنان را از سقوط به ورطه جنگی طولانی و ویرانگر، شبیه آنچه در غزه مشاهده می‌کنید، نجات دهید. من به شما مردم لبنان می‌گویم: کشور خود را از دست حزب‌الله آزاد کنید تا این جنگ پایان یابد.»

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان به منظور درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان اسرائیلی در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، به اجرای عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف این رژیم در داخل خاک فلسطین اقدام کرده است.

ارتش اسرائیل از دوم مهر حملات گسترده‌ای به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده که تا به امروز ادامه دارد. طبق گزارش‌های وزارت بهداشت لبنان، این حملات تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی به همراه داشته است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها