آخرین اخبار
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
خواص میوه خشک برای زخم معده چیست؟
بازدید:۵۲
صد آنلاین | مشکلات مربوط به معده، امروزه به دلیل رژیم های غذایی اشتباه بسیار در میان افراد شایع شده است. خیلی از افراد برای بهبود و کمک به کاهش درد اینگونه بیماری ها مثل زخم معده یا افزایش اسید معده به استفاده از داروهای شیمیایی مختلف روی می‌آورند. در این مطلب قرار است به بررسی یک روش طبیعی و درعین حال بسیار مفید برای زخم معده و سایر مشکلات مربوط به این بخش اشاره کنیم.
کد خبر : ۱۱۸۴۲۰
 

به گزارش صد آنلاین،  مشکلات مربوط به معده، امروزه به دلیل رژیم های غذایی اشتباه بسیار در میان افراد شایع شده است. خیلی از افراد برای بهبود و کمک به کاهش درد اینگونه بیماری ها مثل زخم معده یا افزایش اسید معده به استفاده از داروهای شیمیایی مختلف روی می‌آورند. در این مطلب قرار است به بررسی یک روش طبیعی و درعین حال بسیار مفید برای زخم معده و سایر مشکلات مربوط به این بخش اشاره کنیم.

میوه خشک؛ این خشکبار سرشار از هرگونه ویتامینی که بدن به آن احتیاج دارد از جمله پتاسیم، آهن، فولات، فیبر، ویتامین C، B، E و غیره است. به همین دلیل این محصول می‌تواند به عنوان یک منبع انرژی طبیعی و پر از مواد مغذی برای افرادی که به تناسب اندام عالی و سلامتی توجه دارند، بسیار مفید باشد. از میوه های خشکی که طعم بی نظیر آنها افراد زیادی را به خود جذب کرده‌اند، می‌توان به میوه خشک زردآلو، کیوی، خرمالو، موز، سیب، پرتقال، ... اشاره کرد. در ادامه این مطلب به بررسی خواص میوه خشک برای زخم معده و تاثیر آن بر سایر مشکلات مربوط به این عضو اشاره خواهیم کرد.

خواص میوه خشک برای زخم معده

گاهی اوقات بر اثر قرارگیری در موقعیت‌های تنش زا و پر استرس مانند کنکور، مصاحبه و... دچار نگرانی و استرس زیادی خواهیم شد. این نگرانی‌ها به بدن و سلامتی ما آسیب‌های زیادی وارد کرده و موجب دچار شدن به مشکلات و بیماری‌های مختلفی از جمله افزایش اسید معده و در نتیجه زخم معده می‌شود. همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، یکی از خوراکی‌ها و مواد غذایی مفید برای بهبود این مشکل، مصرف میوه خشک است.

 

مصرف میوه خشک می‌تواند از آسیب دیدن به معده شما جلوگیری کند و همچنین مانع گرسنگی شما در طول روز شود. در محل کار که سخت مشغول هستیم، ممکن است غذا خوردن را فراموش کرده و وقت را از دست بدهیم؛ که این مسئله برای افرادی که زخم معده دارند ممکن است منجر به افزایش درد و عوارض دیگر شود. بنابراین با همراه داشتن و مصرف میوه خشک می‌توانید از پرخوری و خوردن غذاهای مضر پیشگیری کرده و احساس سیری کنید.

 

خنثی سازی اسید معده

اسید معده یکی از آزار دهنده‌ترین مشکلاتی است که اکثر افراد با آن درگیر هستند. اگر شما نتوانید از ترشح بیش از حد اسید معده پیشگیری کنید یا برای رفع آن از مواد غذایی اشتباه استفاده کنید، امکان دارد به مرور زمان به آسیب‌های جدی دچار شوید. به همین جهت، برای کنترل اسید معده و جلوگیری کردن آن یا به نوعی خنثی کردن این اسید، می‌توان از میوه خشک استفاده کرد. از جمله میوه های خشک مفید برای خنثی سازی اسید معده، کیوی خشک است.

برطرف شدن نفخ

یکی از بهترین عملکردهای میوه خشک در بدن ما این است که باعث برطرف شدن نفخ می‌شود. در بسیاری از غذاهایی که می‌خوریم، حبوبات به کار برده شده که باعث ایجاد نفخ در بدن ما می‌شود. از این رو با مصرف میوه خشک هم می‌توانیم نفخ را برطرف کنیم و هم از غذاهای خوشمزه نهایت لذت را ببریم. در میان میوه های خشک، انجیر بهترین تاثیر را در از بین بردن نفخ دارد. انجیر خشک علاوه بر نفخ، درد معده و سوء هاضمه را نیز رفع می‌کند. در نتیجه، برای مقابله با این موارد، انجیر خشک را به مدت یک روز در آب قرار داده و بعد مصرف کنید.

کم تر شدن ورم معده

از مهم‌ترین مزیت های میوه خشک که مربوط به معده است، می‌توان به کم تر شدن ورم معده اشاره کرد. با تغییر غذاهایی که از صبح تا شب مصرف می‌کنیم، امکان دارد با ورم معده مواجه شویم. شما به جای مصرف داروهای شیمیایی که ممکن است بعدها تاثیرات منفی نیز در بدن شما بگذارند، می‌توانید از میوه های خشکی که تاثیرات مثبتی دارند، مصرف کنید.

بهبود هضم غذا

اگر هنگام غذا خوردن با مشکلاتی رو به رو می‌شوید و هضم غذا برای شما سخت است، می‌توانید در رژیم غذایی خود از میوه خشک استفاده کنید. میوه های خشک دارای فیبر فراوانی هستند که می‌تواند در بهبود هضم غذا کمک زیادی کند. از جمله بهترین میوه های خشک برای برطرف کردن مشکلات مربوط به هضم غذا می‌توان به آلو، سیب، هلو و... اشاره نمود.

 

درمان یبوست

معمولا برخی از افراد و بخصوص کودکان از خوردن میوه اجتناب می‌کنند. بهتر است بدانید که اگر در مدت زمان طولانی از میوه استفاده نکنید، امکان دارد دچار یبوست شوید. از آن جایی که میوه های خشک حالت چیپس داشته و به چیپس های میوه نیز شهرت دارند، برای این دسته از افراد خوش طعم‌تر بوده و به آنها علاقه نشان می‌دهند. با خوردن میوه خشک یبوست کودکان و حتی افراد بزرگسال برطرف شده و دیگر مشکل گوارشی نخواهند داشت. میوه های خشکی مانند سیب، توت و آلو در درمان یبوست نقش مهم و موثری دارند و همچنین باعث بهبود عملکرد معده و زخم معده و رفع اسهال می‌شوند.

خواص میوه خشک برای سیستم گوارش

عملکرد سیستم گوارشی در بدن بسیار مهم است و اهمیت زیادی دارد؛ بطوریکه هرگونه مشکل در این سیستم خطراتی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، شما باید برای سلامت سیستم گوارشی خود مواردی را رعایت کرده و برای بهبود وضعیت آن مواد غذایی سالم‌تری مصرف کنید. یکی از خوراکی‌های سالمی که امروزه اکثراً افراد زیادی مصرف می‌کنند و مشغول به تولید آن هستند، میوه خشک است. فیبر موجود در این خوراکی باعث بهبود هضم غذا و برطرف کردن مشکلات مربوط به سیستم گوارشی می‌شود. به این ترتیب با مصرف میوه خشک نه دچار یبوست و نه دچار اسهال خواهید شد.

خشک کردن میوه‌ها در جامعه امروزی تبدیل به کار بسیار محبوبی شده و طرفداران زیادی را نیز به خود جذب کرده است. میوه خشک یک نوع تغذیه مفید و سالمی است که با حذف آب موجود در میوه تولید می‌شود. این خشکبار در عین حال که بسیار مقوی و سرشار از مواد معدنی است، خاصیت درمانی نیز دارد.

به طور مثال در بهبود و رفع مشکلات مرتبط با معده مانند زخم معده، خنثی سازی اسید معده، برطرف شدن نفخ و سایر مشکلات مربوط به این عضو مهم، نقش بسزایی دارد. در نتیجه توصیه می‌شود تا در هنگام دچار شدن به این مشکلات، از خواص میوه خشک برای زخم معده و سایر مشکلات مرتبط با آن استفاده کرده و تا جای ممکن به سراغ داروهای شیمیایی نروید.

 

 
 
مهر
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها