۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
حکم پرونده فساد یک رئیس سابق صادر شد
بازدید:۶۹
صد آنلاین | رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صدور حکم حبس و انفصال موقت رئیس سابق اداره گمرک شهرستان ساوه به جرم ارتشا توام با جعل خبر داد.
کد خبر : ۱۱۸۲۶۱

به گزارش صد آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری حجت‌الاسلام سعید جزائی گفت: در پی گزارش واصله از اداره کل اطلاعات استان مرکزی با موضوع ارتشاء رئیس (سابق) اداره گمرک شهرستان ساوه، پس از صدور دستورات قضائی و تشکیل پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اراک و انجام تحقیقات فنی و قضائی، کیفرخواستی در این خصوص صادر شد.

وی افزود: مطابق دادنامه صادره از شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری ۲ دادگستری شهرستان اراک و قطعیت حکم مذکور در شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، رئیس سابق اداره گمرک شهرستان ساوه، به اتهام ارتشاء به مبلغ ۴۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال، به تحمل هفت سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری، ده ضربه شلاق تعزیری، انفصال موقت از مشاغل دولتی به مدت سه سال، پرداخت جزای نقدی به میزان معادل مال ماخوذه در حق صندوق دولت و انتشار حکم در روزنامه های کثیر الانتشار محکوم گردیده ‌است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: رای قطعی صادره جهت فرایند اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرا ارسال شده و این حکم با قاطعیت و مطابق قانون اجرا خواهد شد.

جزائی با اشاره به عزم و اراده دستگاه قضایی و سیاست راهبردی آن در فساد ستیزی و مبارزه قاطع با فساد در تمامی ابعاد و عرصه‌ها، بر رعایت کامل قوانین و مقررات در سازمانها و نهادها تأکید کرد و گفت: دستگاه قضا با جرایم و تخلفات صورت گرفته در تمام ارگان ها برخورد محکم و بی اغماض دارد.

 

ایرنا

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها