۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
برخورد پلیس فتا با انتشاردهندگان و بازنشرکنندگان شایعه و اخبار کذب در فضاى مجازى
بازدید:۲۰۱
صد آنلاین | معاون فرهنگى اجتماعى پلیس فتا فراجا با اشاره به انتشار شایعات در فضاى مجازى اعلام کرد: به منظور ارتقای امنیت، انتشاردهندگان و بازنشرکنندگان شایعات و اخبار کذب در فضاى مجازى به مراجع قضایى معرفى مى‌شوند.
کد خبر : ۱۱۸۲۶۰

به گزارش صد آنلاین،  سرگرد جواد مختاررضایى اظهار داشت، انتشار گسترده شایعه در فضاى مجازى علاوه بر منحرف کردن ذهن مخاطبان به مسائلی اغلب نادرست موجب می‌شود که اطلاع رسانی هاى ضرورى و صحیح نیز با چالش مواجه شده و تاثیرات لازم را در جامعه نداشته باشد.

معاون فرهنگى اجتماعى پلیس فتا فراجا به کاربران توصیه کرد: از انتشار و بازنشر هرگونه خبرى که از منبع، صحت و سقم آن اطمینان ندارند خوددارى نمایند تا افراد فرصت طلب نتوانند با ترفند شایعه سازى در جامعه موجب ایجاد ناراحتی و تشویش اذهان عمومی گردند.

این مقام انتظامى با اشاره به اینکه طى روزهاى اخیر شایعات در فضاى مجازى با اهداف مغرضانه بازنشر می‌شوند، گفت: اولین کار در برخورد با هرگونه شایعه و خبر جعلى این است که از باز نشر آن در فضاى مجازى خوددارى کنیم تا جامعه دچار التهاب نشود.

سرگرد مختاررضایى با بیان اینکه در قانون صراحتاً بر مجرمانه بودن انتشار اخبار کذب و شایعه و مجازات این فعل مجرمانه تاکید شده است، تصریح کرد: حتى باز نشر اخبار کذب و شایعه نیز از مصادیق مجرمانه به شمار مى رود.

وى از برخورد قانونى با عوامل تولید یا انتشار شایعات و اخبار کذب در فضاى مجازى که موجب تشویش اذهان عمومى می‌شوند، خبر داد و گفت: پلیس فتا در راستای وظایف ذاتی و ماموریت‌های محوله خود جهت پیشگیری و مقابله با این پدیده مجرمانه، همواره با رصد و تجزیه و تحلیل فضای مجازی به دنبال تامین امنیت این فضا بوده و انتشاردهندگان و بازنشرکنندگان شایعه و اخبار کذب را به محاکم قضایی معرفی خواهد کرد.

مهر

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها