۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
ساقی مرگ در گیلان و مازندران چطور دستگیر شد؟
بازدید:۱۱۱۴
صد آنلاین | در شرایطی که آمار قربانیان مسمومیت‌های الکلی در مازندران، گیلان و همدان رو به افزایش است، تازه‌ترین یافته‌های پلیس نشان می‌دهد که عامل اصلی مسمومیت‌های الکلی گیلان و مازندران یک نفر است.
کد خبر : ۱۱۸۲۳۱

به گزارش صد آنلاین، در شرایطی که آمار قربانیان مسمومیت‌های الکلی در مازندران، گیلان و همدان رو به افزایش است، تازه‌ترین یافته‌های پلیس نشان می‌دهد که عامل اصلی مسمومیت‌های الکلی گیلان و مازندران یک نفر است.

 

 

 

 

از نخستین روزهای مهرماه موج تازه مسمومیت‌های الکلی در کشور راه افتاد. در مازندران بیش از 100 نفر به خاطر مصرف مشروبات تقلبی مسموم شدند و در گیلان نیز 31 نفر مسموم شدند که 9نفر از آنها جان باختند. هر روز بر تعداد جانباختگان در مازندران افزوده می‌شد تا اینکه روز گذشته مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که تاکنون 21نفر بر اثر مسمومیت با مشروبات الکلی جان خود را از دست داده‌اند. چند روز از انتشار خبرهای اولیه درباره مسمومیت با الکل در گیلان و مازندران گذشت و همه نگاه‌ها معطوف به آنجا بود که این بار از همدان خبر رسید افراد زیادی در آنجا با الکل مسموم شده‌اند.

 

 

 

 

این افراد نیز با علائمی مثل تاری دید، تهوع و سردرد و... به مراکز درمانی منتقل شده بودند؛ هرچند کادر درمان تلاش زیادی برای نجات مسموم‌شدگان انجام دادند، اما بعد از چند روز پرتلاطم در این شهر در نهایت 11نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر نیز درمان شدند. از یک‌سو تلاش کادر درمان برای مداوای افرادی که مسموم شده بودند ادامه داشت و از سوی دیگر تیم‌های ویژه‌ای از پلیس با دستور قضایی به‌دنبال شناسایی عامل اصلی توزیع نوشیدنی‌های مسموم بودند. مأموران در گیلان چند فروشنده مشروبات الکلی را به‌عنوان مظنون شناسایی کردند، اما همه آنها یک نفر را به‌عنوان منشأ اصلی فروش الکل معرفی کردند. این فرد فروشنده مواد شوینده و الکل صنعتی در تهران بود و همه الکل‌های مسموم از طریق وی تهیه و به گیلان ارسال شده بود. در این شرایط بود که گروهی از مأموران راهی پایتخت شده و او را دستگیر کردند. متهم اصلی پرونده مشروبات الکلی مسموم گیلان وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت:‌ کار من فروش مواد شوینده بهداشتی و الکل صنعتی است. من به شهرهای مختلف به‌خصوص شمال ایران و شهر رشت این مواد شوینده را می‌فروختم، اما الکل تقلبی در کار نبود. من اصلا الکل تقلبی به کسی نفروختم و در مرگ کسی نقشی ندارم. با اینکه افرادی در رشت از من مواد بهداشتی و الکلی خریده‌اند، اما از اینکه چطور با آن مشروبات تقلبی درست کرده‌اند، خبر ندارم.

 

 

 

به‌دنبال دستگیری این متهم اتهام قتل عمدی به وی تفهیم شد، اما پرونده با قرار عدم‌صلاحیت از دادسرای امور جنایی تهران به گیلان فرستاده شد. پس از انتقال متهم به گیلان وی تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت. ردیابی محموله‌های الکلی که او از تهران ارسال کرده بود، نشان می‌داد که او علاوه بر گیلان، محموله‌های الکل را به چند شهر مازندران نیز فرستاده است. با مسجل شدن این موضوع، بازجویی‌های تخصصی از متهم ادامه یافت تا اینکه جای تردیدی باقی نماند که عامل فروش نوشیدنی‌های مسموم به گیلان و مازندران و مرگ دست‌کم 30نفر در این دو استان، متهم دستگیر شده در تهران است. براساس این گزارش در شرایطی که همچنان شماری از مسموم‌شدگان با الکل در گیلان و مازندران در مراکز درمانی بستری و تعدادی از آنها با وضعیت نامعلومی روبه‌رو هستند، تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد. 

 

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها