۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
گروگانگیری 4 هزار دلاری در تهران
بازدید:۱۷۰
صد آنلاین | اعضای یک باند مخوف تاجران و افراد پولدار افغان را گروگان می‌گرفتند تا از خانواده‌هایشان اخاذی کنند.
کد خبر : ۱۱۸۲۳۰

به گزارش صد آنلاین،  اعضای یک باند مخوف تاجران و افراد پولدار افغان را گروگان می‌گرفتند تا از خانواده‌هایشان اخاذی کنند.

 

 

 

 

چند روز قبل، مأموران گشت پلیس در یکی از خیابان‌های پایتخت متوجه خودروی پژویی شدند که با درهای باز کنار خیابان رها شده بود. با بررسی دوربین‌های مداربسته در آن نزدیکی معلوم شد که ساعاتی قبل چند مرد با ایجاد تصادف ساختگی، این خودرو را متوقف کرده و بعد با تهدید چاقو راننده را گروگان گرفته و گریخته‌اند. با تشکیل پرونده آدم‌ربایی، تحقیقات زیر نظر قاضی غلامحسین صادق‌زاده، بازپرس دادسرای جنایی تهران ادامه داشت و معلوم شد فردی که گروگان گرفته شده یک تاجر افغان است.

 

 

 

گروگانگیران در تماس با خانواده این مرد درخواست 4هزار دلار برای آزادی‌اش کرده بودند و خانواده گروگان از ترس جان او با آنها همکاری و معادل 4هزار دلار به ‌حساب آدم‌ربایان واریز کرده بودند، اما گروگان هنوز آزاد نشده بود. کارآگاهان با بررسی شماره‌حسابی که در اختیار خانواده گروگان قرار داده شده بود به جوانی افغان به نام سجاد رسیدند. او بازداشت شد و در بازجویی‌ها اسرار باند مخوف آدم‌ربایی را فاش کرد. وی گفت: 2افغان سرکرده باند هستند و من و 6نفر دیگر به دستور آنها آدم‌ربایی می‌کنیم. او ادامه داد: سردسته‌های باند سوژه‌ها را شناسایی می‌کردند. آنها سراغ افغان‌هایی می‌رفتند که وضع مالی خوبی در ایران داشتند. بعد من و بقیه اعضای باند با تصادف ساختگی این افراد را می‌ربودیم. ما آنها را به باغی در شهریار می‌بردیم و بقیه همدستانم گروگان‌ها را به‌صورت وحشیانه‌ای شکنجه می‌کردند. مثلا قسمتی از گوش، بینی یا انگشت گروگان‌ها را می‌بریدند و فیلم آن را برای خانواده قربانیان ارسال می‌کردند تا با تهدید از آنها اخاذی کنند. سجاد ادامه داد: سردسته‌های باند سعی می‌کردند مبالغی که برای آدم‌ربایی می‌گرفتند خیلی زیاد نباشد تا خانواده گروگان به پلیس شکایت نکنند و پول را خیلی زود آماده کنند. با اعتراف این مرد، همدستان او نیز بازداشت شدند و مرد گروگان که در خانه‌باغی در شهریار زندانی بود، آزاد شد. تحقیقات برای دستگیری 2سرکرده این باند ادامه دارد. 

 

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها