آخرین اخبار
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
بازدید:۴۰
یک خبرنگار آمریکایی مدعی است با شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰، ترامپ مجموعه‌ای از کیت‌های آزمایش را برای همتای خود در مسکو ارسال کرد.
کد خبر : ۱۱۸۱۷۸

باب وودوارد، خبرنگار آمریکایی در کتاب جدید خود که اواسط ماه اکتبر منتشر می‌شود مدعی شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا تماس مخفیانه با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود برقرار کرده و کیت‌های تست کووید را در آغاز همه‌گیری برای او ارسال کرده است. 

در کتاب جدید وودوارد که نسخه‌ای از آن در اختیار واشنگتن پست قرار گرفته، ادعا شده است که رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در طول همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰، «مخفیانه» کیت‌های آزمایش کووید-۱۹ را برای همتای روس خود ولادیمیر پوتین ارسال کرد و پس از ترک قدرت چندین بار با رهبر روسیه صحبت کرد. 

در بخش‌هایی از این کتاب که شامگاه سه‌شنبه توسط واشنگتن پست منتشر شد، جایی که وودوارد یکی از سردبیران آن است، او گفت که ترامپ رابطه شخصی خود را با پوتین حفظ می‌کند.

وودوارد در این کتاب همچنین به یکی از دستیاران ترامپ که نامش فاش نشده است، اشاره کرد و مدعی شد علیرغم تلاش‌های ایالات متحده برای کمک به اوکراین برای مقاومت در برابر روسیه و وخامت شدید روابط با مسکو، جمهوری خواهان ممکن است از زمان خروج از کاخ سفید در سال ۲۰۲۱ تا ۷ بار با پوتین صحبت کرده باشد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از کتاب وودوارد می‌گوید که در اوایل سال ۲۰۲۴، ترامپ دستور داد یکی از دستیارانش از دفترش در اقامتگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا خارج شود، زیرا می‌خواست با پوتین، تماس خصوصی داشته باشد.

بایدن دیروز سه‌شنبه در یک رویداد برای باب کیسی، سناتور پنسیلوانیا، گفت که روشی که ترامپ همه‌گیری کرونا را مدیریت کرد، «ننگ» بود. او با اتخاذ از گزارش کتاب وودوارد مدعی شد: «بیش از یک میلیون نفر جان باختند. اما حدس بزنید... او دوست خوب خود پوتین را رها نکرد و مطمئن شد که آزمایشات را انجام داده است.»

این کتاب با عنوان «جنگ» در ۱۵ اکتبر، درست سه هفته قبل از انتخابات آمریکا که در آن ترامپ در رقابتی تنگاتنگ مقابل کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد، وارد بازار می‌شود.

مترجم: پورکند

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها