آخرین اخبار
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
اسکیمری های اصفهان دستگیر شدند/ آنها از کارت 10 نفر کپی گرفته بودند
بازدید:۱۵۲
صد آنلاین | رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری اعضای کلاهبرداران اسکیمری که اقدام به کپی کردن کارت بانکی افراد و برداشت از حساب‌های آنها می‌کردند، خبر داد.
کد خبر : ۱۱۸۱۰۷

به گزارش صد آنلاین،  رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از دستگیری اعضای کلاهبرداران اسکیمری که اقدام به کپی کردن کارت بانکی افراد و برداشت از حساب‌های آنها می‌کردند، خبر داد.

 

 

 

«اسکیمر» به دستگاه کپی غیرقانونی داده‌های نوار مغناطیسی کارت بانکی روی یک کارت دیگر گفته می‌شود. سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز سه‌شنبه افزود: در پی وصول پرونده‌های متعدد مبنی بر برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی مدیران یکی از صنوف سطح شهر اصفهان، این موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

 

 

وی اظهار داشت: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد که کارت‌ بانکی مالباختگان توسط کلاهبرداران بوسیله دستگاه اسکیمر کپی‌برداری شده است و آنها از این طریق به وجوه آنها دسترسی پیدا کرده‌اند. رییس پلیس فتا اصفهان تصریح کرد: در ادامه ماموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه‌اندازی دستگاه اسکیمر در قالب درخواست ثبت سفارش کالا با دریافت کارت‌های بانکی مالباختگان اقدام به کپی برداری از آنها می‌کردند. این مقام انتظامی ادامه داد: در این راستا با تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت چهار متهم پرونده مشخص شد و آنها در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند. سرهنگ مرتضوی با اشاره به این که کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب‌های بانکی ۱۰ شاکی این پرونده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند. رئس پلیس فتا اصفهان به شهروندان توصیه کرد که مراقب باشند زیرا هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه «پوز» سیار فروشنده موظف است دستگاه کارخوان(pos) را در اختیار خریدار قرار دهد و رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمزهای بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند. وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش های مردمی است و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به پرسش‌های شهروندان استان است. 

 

مهر

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها