آخرین اخبار
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
تغییر ناگهانی هوا در تهران؛ از سرما به گرما
بازدید:۳۱۶
صد آنلاین | پس از روزهای سرد پاییزی، تهرانی‌ها در روزهای آینده شاهد افزایش محسوس دما خواهند بود. هواشناسی از ماندگاری هوای گرم و احتمال وقوع گرد و غبار در برخی مناطق خبر داده است.
کد خبر : ۱۱۸۰۹۸

به گزارش صد آنلاین، براساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان تهران، در پاره‌ای از نقاط این استان از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده به طور متناوب گاهی وزش باد نسبتا شدید خواهد داشت. همچنین هوای گرم ۱۰ روز میهمان پایتخت‌نشینان است.

به گزارش ایرنا، پیش‌بینی‌های روز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه اداره کل هواشناسی استان تهران نشان می‌دهد که همچنین در پاره‌ای از نقاط این کلانشهر، احتمال خیزش موقت گرد و خاک و یا انتقال گرد و خاک از استان‌های همجوار مورد انتظار است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طبق بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، آسمان استان تهران در پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد در نقاط پرتردد شهری، افزایش برخی آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا و در ارتفاعات به ویژه فیروزکوه افزایش ابر و در برخی ساعات بارش پراکنده پیش‌بینی‌می‌شود.

همچنین بیشینه دمای مناطق مختلف استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته متغیر بوده به طوری که گرم‌ترین نقطه با ۲۹ درجه سانتیگراد مربوط به ورامین و خنک‌ترین یا سردترین نقطه فیروزکوه با سه درجه سانتیگراد بوده است.

۱۰ روز هوا گرم میهمان پایتخت‌نشینان

هواشناسی استان تهران همچنین به روزها و هفته‌های گذشته که شاهد کاهش محسوس دما بودیم گریزی زده اما در عین حال اعلام کرده که از امروز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه تا روزهای آینده هوای نسبتا گرم در تهران را شاهد خواهیم بود و حتی طبق این پیش‌بینی‌ها هنوز خبری از کاهش محسوس دما در این استان نیست.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته مردم استان تهران تا ۱۰ روز آینده هوای به نسبت گرمی را تجربه خواهند کرد به طوری که دمای هوا از امروز سه‌شنبه با ۲۷ درجه سانتیگراد به ۳۰ درجه سانتیگراد در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده می‌رسد. براساس این پیش‌بینی‌ها هوا در این مدت کاهشی نخواهد بود.

البته دمای هوای تهران در این هفته تغییرات محسوسی نخواهد داشت، به طور نسبی گرمای هوا را مردم خواهند داشت به طوری که در هفته آینده بیشینه آن به ۳۰ درجه و کمینه آن به ۱۶ درجه سانیتگراد خواهد رسید. براساس پیش‌بینی‌ها در روزهای آینده بارش باران نیز موردانتظار نیست.

 
 
مهر
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها