آخرین اخبار
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
لغو میزبانی ایران و قطر در مشهد؛ فیفا و AFC چه نقشه‌ای دارند؟
بازدید:۴۲۱
صد آنلاین | صد آنلاین | کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که دیدار حساس ایران و قطر از مشهد به مکانی خارج از ایران منتقل خواهد شد و تصمیم‌گیری نهایی به زودی اعلام می‌شود.
کد خبر : ۱۱۸۰۴۸

به گزارش صد آنلاین،دیدار حساس ایران و قطر که قرار بود در ورزشگاه امام رضا (ع) در مشهد برگزار شود، حالا قرار است به مکانی خارج از ایران منتقل شود. این تصمیم پس از تحولات اخیر در منطقه و با توجه به شرایط خاص پروازی و مشکلاتی که ممکن است بر سر راه برگزاری این مسابقه به وجود آید، توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گرفته شده است.

 


چرا بازی از مشهد خارج شد؟

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به تحولات اخیر در منطقه و همچنین مشکلاتی که ممکن است برای حضور تیم‌ها، ناظران و داوران بین‌المللی در شهر مشهد به وجود بیاید، تصمیم گرفته است که بازی مهم ایران و قطر در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را به خارج از ایران منتقل کند. این تصمیم پس از ارسال نامه‌ای رسمی از سوی AFC به فدراسیون فوتبال ایران اعلام شد.

 


پیشنهادات فدراسیون فوتبال ایران

 

پس از دریافت نامه AFC، فدراسیون فوتبال ایران پیشنهادات خود را برای مکان برگزاری این دیدار ارائه کرد. یکی از پیشنهادات اصلی، جابه‌جایی دیدار رفت و برگشت بود. بر این اساس، بازی رفت در دوحه قطر برگزار می‌شود و بازی برگشت در تاریخ پانزدهم خردادماه در تهران به میزبانی ایران خواهد بود.

 

 

در صورتی که جابه‌جایی دیدار رفت و برگشت تأیید نشود، دو گزینه دیگر از سوی فدراسیون فوتبال ایران مطرح شده است: برگزاری بازی در شهر دبی امارات یا برگزاری بازی در تاشکند ازبکستان. هر یک از این دو گزینه مزایا و معایب خاص خود را دارند و در حال بررسی نهایی از سوی فدراسیون و کادر فنی تیم ملی ایران هستند.

 

 

یکی از نگرانی‌های اصلی در مورد تغییر مکان برگزاری بازی، تأثیرات فنی این جابه‌جایی بر تیم ملی ایران است. کادر فنی تیم ملی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصمیم‌گیری کند که آیا تغییر مکان به نفع تیم خواهد بود یا خیر. از سوی دیگر، بازی در تاشکند ممکن است به نفع تیم ملی ایران باشد، زیرا بازیکنان ایرانی به شرایط آب و هوایی این منطقه آشنا هستند.

 


تصمیم‌گیری نهایی در دست AFC

 

فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است که تا فردا به AFC اعلام خواهد کرد که کدام گزینه را برای برگزاری بازی انتخاب می‌کند. این تصمیم باید با در نظر گرفتن تمامی جنبه‌های فنی و لجستیکی گرفته شود تا تیم ملی ایران در بهترین شرایط ممکن قرار گیرد.

 

 

معاون دبیرکل فدراسیون درباره اینکه آیا بازی قطعا در ایران برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: درحال حاضر سه گزینه را بررسی می‌کنیم. گزینه اول این است که محل بازی رفت و برگشت با قطر را جابه‌جا کرده و بازی رفت در دوحه برگزار شود تا به جای آن ۱۵ خرداد در تهران میزبان این تیم باشیم. گزینه بعدی نیز سفر تیم ملی قطر به تاشکند است. این موضوع مزیت‌هایی دارد از قبیل اینکه تیم ملی با شرایط هوایی ازبکستان آشنا است و یک سفر کمتر انجام می‌دهد.

 

 

مومنی ادامه داد: گزینه بعدی نیز میزبانی در دبی است. الان منتظر هستیم پرواز تیم ملی به سلامت در تاشکند بنشیند تا جمع‌بندی نهایی را به اطلاع مردم و رسانه‌ها برسانیم. باید شرایط را از هر جهت بررسی کنیم. اولویت ما بحث فنی است‌. باید دید نظر کادر فنی چیست تا بازیکنان در بهترین حالت ممکن بازی را انجام بدهند. ان‌شاءالله تا فردا تصمیم‌گیری در این خصوص اتخاذ و به مردم عزیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

 

از مخاطبان عزیز درخواست می‌شود که نظرات و تحلیل‌های خود را با ما در صد آنلاین به اشتراک بگذارند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها