آخرین اخبار
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
قیمت مثقال طلا امروز کاهش یافت؛ حباب آبشده و تاثیر آن بر قیمت طلا
بازدید:۲۷۳
صد آنلاین | امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۳، قیمت مثقال طلا و مثقال بدون حباب در بازار طلا با کاهش همراه بود.جزئیات قیمت را در ادامه خبر بخوانید.
کد خبر : ۱۱۸۰۰۲

به گزارش صد آنلاین،بازار طلا در روز ۱۷ مهر ۱۴۰۳ با کاهش قیمت مواجه شد و روند نزولی را طی کرد. قیمت مثقال طلا در بازار به ۱۷۶,۰۲۰,۰۰۰ ریال رسید که نشان‌دهنده کاهش ۱.۵۹۰.۰۰۰ ریال است، معادل ۰.۹٪ کاهش نسبت به روز گذشته.

 

 

این افت قیمت‌ها همزمان با کاهش قیمت مثقال طلا بدون حباب نیز همراه بود که به ۱۷۳,۱۷۳,۰۰۰ ریال رسید. کاهش قیمت‌ها در شرایطی اتفاق افتاد که برخی از کارشناسان پیش‌بینی افزایش قیمت را در این بازه زمانی داشتند، اما بازار در خلاف جهت انتظار آنها حرکت کرد.

 


تغییرات قیمت مثقال طلا در بازار

 

قیمت مثقال طلا امروز کاهش یافت؛ حباب آبشده و تاثیر آن بر قیمت طلا

 

طی روز ۱۷ مهر ۱۴۰۳، قیمت مثقال طلا نوساناتی را تجربه کرد. قیمت در پایین‌ترین سطح به ۱۷۵,۶۵۰,۰۰۰ ریال و در بالاترین سطح به ۱۷۷,۲۴۰,۰۰۰ ریال رسید. این کاهش قیمت، نشان‌دهنده عدم تمایل بازار به خرید طلا و پایین آمدن تقاضا در این مقطع زمانی است. این امر ممکن است به دلیل تغییرات در بازارهای جهانی و قیمت دلار باشد که به صورت مستقیم بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد.

 


مثقال طلا بدون حباب: شفاف‌سازی قیمت طلا

 

در شرایط کنونی، قیمت مثقال طلا بدون حباب به یکی از معیارهای مهم تحلیل بازار طلا تبدیل شده است. در تاریخ ۱۷ مهر ۱۴۰۳، مثقال طلا بدون حباب با کاهش ۱.۶۵۴.۰۰۰ ریال به ۱۷۳,۱۷۳,۰۰۰ ریال رسید. این کاهش، ۰.۹۶٪ از قیمت را شامل می‌شود. بررسی قیمت بدون حباب طلا کمک می‌کند تا نوسانات قیمت واقعی طلا مشخص شود و در تحلیل‌های اقتصادی معتبرتر باشد.

 


حباب آبشده و تاثیر آن بر قیمت طلا

 

حباب آبشده یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت نهایی طلاست که در روز ۱۷ مهر ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰۷,۸۲۰ ریال به ۲,۶۹۰,۴۹۰ ریال رسید. این عدد نشان‌دهنده نوسانات غیرقابل پیش‌بینی بازار طلاست و ممکن است نشان‌دهنده افزایش تقاضا در بازار آبشده یا کاهش عرضه آن باشد.

 


بررسی مثقال طلا بر مبنای سکه

 

در بخش دیگری از بازار، مثقال طلا بر مبنای سکه نیز کاهش قیمت را تجربه کرد. این نوع مثقال با کاهش ۱.۹۴۳.۲۱۰ ریال به قیمت ۲۱۴,۷۶۸,۳۶۰ ریال رسید. کاهش قیمت طلا بر مبنای سکه نشان‌دهنده کاهش ارزش سکه‌ها و همچنین عدم اطمینان بازار به آینده قیمت طلاست. با توجه به نوساناتی که در بازار سکه دیده می‌شود، این کاهش قیمت می‌تواند به عنوان یک سیگنال برای تصمیم‌گیران اقتصادی و سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود.

 

 

کاهش قیمت طلا در بازار داخلی ایران، علاوه بر نوسانات داخلی، ممکن است تحت تأثیر تغییرات قیمت جهانی طلا نیز قرار گرفته باشد. در روزهای اخیر، قیمت جهانی طلا تحت تأثیر سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی و وضعیت اقتصاد جهانی دچار نوسان بوده است. با کاهش ارزش دلار و افزایش عرضه طلا در بازارهای جهانی، قیمت‌ها در بازار داخلی نیز کاهش یافته‌اند. همچنین، تغییرات نرخ ارز در ایران یکی دیگر از عواملی است که به صورت مستقیم بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد.

 

 

شما چه تحلیلی از کاهش قیمت طلا در بازار دارید؟ نظرات و تحلیل‌های خود را در صد آنلاین با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها