آخرین اخبار
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۶
ادراک تهدید بزرگتر و مطالبه سلاح هسته ای
بازدید:۴۶
صد آنلاین |  کانال تلگرامی افق ایران منتشر کرد: خبر تست هسته ای در صحرای سمنان صحت ندارد. اما نکته قابل توجه این است که این خبر، مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفت و در قیاس با گذشته، افراد زیادی از آن استقبال کرده اند. آنچه مسلم است اینکه،ادراک واقعی و حادتر از تهدید، مردم ایران را روز به روز واقع گرا می کند.
کد خبر : ۱۱۷۹۱۷

به گزارش صد آنلاین،همانطور که سیاستمداران واقع گراتر می شوند. مسئله اصلی ما (چه در سطح نخبگان سیاسی و چه در سطح عمومی) این است که ادراک مان از تهدید سنتی است.

 

 

 

 

 

یکی از دلایل این است که با تهدید واقعی و عینی به مانند تهدید ملموس هسته ای مواجه نبوده ایم. اما اخیرا که سطح و دامنه تهدیدات علیه ایران به ویژه از سوی کشورهای دارای سلاح هسته ای افزایش پیدا کرده است، مطالبه ساخت سلاح هسته ای اوج گرفته و بیشتر در محافل رسمی و غیررسمی درباره آن صحبت می شود. در واقع، تهدیدات بزرگتر ما را به سمت ابزارهای بازدارندگی قوی تر سوق می دهند. مطالبه عمومی برای ساخت سلاح هسته ای، نشان دهنده این است که فرهنگ راهبردی ایران در حال به روزرسانی و تطبیق راهبردی خود در برابر تهدیدات مدرن است. حالا چه بمب را بسازیم و چه نسازیم! *بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها