آخرین اخبار
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
پوگبا از آسمان به زمین یوونتوس آمد؛معجزه‌ در دادگاه CAS
بازدید:۲۰۳
صد آنلاین | محرومیت پوگبا در یوونتوس به شکل غیرمنتظره‌ای کاهش یافت،جزئیات را بخوانید.
کد خبر : ۱۱۷۸۷۳

به گزارش صد آنلاین،دادگاه حکمیت ورزش (CAS) رسما تایید کرد که محرومیت چهار ساله پل پوگبا، هافبک سرشناس باشگاه یوونتوس، به ۱۸ ماه کاهش یافته است. این کاهش در پی بررسی درخواست تجدید نظر این بازیکن صورت گرفت که در فوریه ۲۰۲۳ به دلیل دوپینگ با محرومیت سنگینی روبرو شده بود. پوگبا پس از تایید نتایج آزمایش دوپینگ، علاوه بر محرومیت از حضور در مسابقات، با جریمه ۵ هزار یورویی نیز مواجه شد.

 

در آغاز این محرومیت، آژانس ملی مبارزه با دوپینگ ایتالیا اعلام کرد که آزمایش‌های انجام شده در بدن این بازیکن فرانسوی به صورت مثبت تأیید شده است. این نتایج مربوط به موادی بودند که در لیست ممنوعه قرار دارند و باعث محرومیت بلندمدت پوگبا شدند. اما در پی درخواست تجدید نظر به دادگاه حکمیت ورزش، این محرومیت به میزان ۱۸ ماه کاهش یافت.

 

دلایل کاهش محرومیت پل پوگبا


بر اساس گزارش دادگاه حکمیت ورزش، یکی از دلایل اصلی کاهش محرومیت پوگبا، این باور است که استفاده از ماده ممنوعه به صورت عمدی نبوده و این مواد در یک مکمل تغذیه‌ای که توسط پزشک او در فلوریدا به او داده شده بود، وجود داشته‌اند. این موضوع باعث شد تا دادگاه به نفع او رای دهد و محرومیت ۴ ساله را به ۱۸ ماه کاهش دهد.

 

در حالی که محرومیت پوگبا کاهش یافت، اما دادگاه حکمیت ورزش اعلام کرد که این بازیکن کاملاً بی‌تقصیر نبوده و باید همچنان ۱۸ ماه از حضور در مسابقات فوتبال محروم باشد. بر اساس این حکم، پوگبا می‌تواند از ابتدای سال جدید میلادی تمرینات خود را آغاز کند و احتمالا در مارس ۲۰۲۵ به زمین مسابقه بازگردد.

 

نقش یوونتوس در آینده پوگبا


پس از این تصمیم دادگاه، باشگاه یوونتوس در حال بررسی این است که آیا قرارداد این بازیکن را ادامه دهد یا خیر. طبق گزارش‌هایی که در رسانه‌های ایتالیایی منتشر شده، یوونتوس در حال مذاکره با ایجنت این بازیکن است تا در صورت توافق، قرارداد او فسخ شود. این امر به پوگبا اجازه می‌دهد که به دنبال باشگاهی جدید باشد و مسیر حرفه‌ای خود را دوباره آغاز کند.

 

جریمه نقدی پوگبا لغو شد


یکی از دیگر از نکات مثبت برای پوگبا در این پرونده، لغو جریمه نقدی ۵ هزار یورویی است که به دلیل دوپینگ به او تحمیل شده بود. دادگاه با بررسی دقیق دلایل این جریمه، تصمیم گرفت که آن را نیز لغو کند و بدین ترتیب، پوگبا تنها با محرومیت ۱۸ ماهه مواجه است.

 


در حالی که کاهش محرومیت پوگبا به ۱۸ ماه برای او خبری مثبت به شمار می‌رود، اما سوال اصلی این است که آیا پس از این دوره محرومیت، او خواهد توانست به روزهای اوج خود بازگردد یا خیر. بازیکنان بسیاری در دوران حرفه‌ای خود پس از دوره‌های طولانی محرومیت با مشکلات زیادی در بازگشت به میادین مواجه شده‌اند. اما پوگبا که هنوز در اوج جوانی به سر می‌برد، ممکن است بتواند پس از گذراندن این دوران، دوباره به یکی از ستاره‌های فوتبال جهان تبدیل شود.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها