آخرین اخبار
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
دادگاه سارقان سیم در کرمان را نقره داغ کردند
بازدید:۱۸۷
صد آنلاین | دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از محکومیت سارقان سیم و کابل برق در این شهر که که از اتباع بودند و فیلم سرقت آنها در فضای مجازی پخش شده بود، به تحمل هفت سال حبس و اخراج از کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۱۷۸۰۲

به گزارش صد آنلاین، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از محکومیت سارقان سیم و کابل برق در این شهر که که از اتباع بودند و فیلم سرقت آنها در فضای مجازی پخش شده بود، به تحمل هفت سال حبس و اخراج از کشور خبر داد.

 

 

 

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، مهدی بخشی روز دوشنبه افزود: در پی دریافت گزارش‌هایی از سرقت کابل‌های برق در مناطق مختلف شهر کرمان، با دستور قضایی دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها در دستور پلیس آگاهی قرار گرفت. وی ادامه داد: پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود، هویت چهار سارق سابقه‌دار را شناسایی کرد که پس از حصول اطمنیان از موضوع طی هماهنگی با مرجع قضایی، متهمان دستگیر شدند و پس از صدور کیفرخواست در دادسرا، حکم دادگاه بدوی نیز صادر شد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به کشف یک عدد پلاک جعلی موتورسیکلت، سلاح سرد و افشانه دفاع شخصی در بازدید از منزل شخصی متهمان اشاره و عنوان کرد: متهمان در طول روز به چیدن و جمع کردن سیم‌های برق عمومی اقدام و افراد و ساکنان محل را که از سرقت آنها ممانعت می‌کردند با سنگ مورد ضرب قرار می‌دادند. وی ضمن تشکر از بازپرسان پرونده و رییس شعبه ١١٠ دادگاه کیفری ۲، همچنین پرسنل ‌پلیس آگاهی که در مدت زمان کوتاهی نسبت به شناسایی و برخورد لازم با این افراد اقدام کردند اظهار داشت: با توجه به ادله موجود و اقرار سارقان به بزه انتسابی، متهمان ردیف اول و دوم به دلیل خرابکاری در تاسیسات عمومی به تحمل هفت سال حبس و به دلیل اخلال در نظم عمومی از طریق پرتاب سنگ به مردم در معابر عمومی که مانع از سرقت آنان می‌شدند به تحمل یک سال حبس و ٧۴ ضربه شلاق محکوم شدند و برای سایر متهمان نیز احکام متناسب صادر شد. این مقام عالی قضایی در استان کرمان ضمن تأکید بر تداوم مجازات‌های قاطع و بازدارنده در این زمینه تاکید کرد: با توجه به اینکه همه‌ متهمان پرونده از اتباع خارجی هستند که اقدام به ارتکاب جرم در ایران کرده اند و بعضا دارای سوابق متعدد جرم در این کشور هستند لذا مستند به ماده ٢٣ قانون مجازات اسلامی و در اجرای مجازات تکمیلی به اخراج از ایران و ابطال مدارک اقامتی در کشور نیز محکوم شده اند. مدعی العموم در استان کرمان بر برخورد قاطع با سارقان به ویژه سارقان سیم‌های برق و تجهیزات عمومی که موجب ناامنی در جامعه می‌شوند، تأکید و تصریح کرد: در جرایمی که امنیت جامعه را تهدید می‌کند، باید با قاطعیت لازم نسبت به صدور احکام و اجرای آن‌ها اقدام کرد.

 

مهر

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها