۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
بازدید:۷۷۵
حزب الله لبنان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان قلب حیفا و طبریا را موشک‌باران کرد که در پی آن چندین صهیونیست زخمی شدند.
کد خبر : ۱۱۷۶۸۷

 منابع عبری زبان از حمله موشکی از لبنان به شهر اشغالی حیفا و طبریا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند که گفته می‌شود برای اولین بار است که شهر حیفا مستقیما هدف حمله موشکی حزب الله قرار می‌گیرد و حملات قبل از این به اهداف نظامی بود.

 
 
 
شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که یکی از موشک‌ها مستقیماً به ساختمانی در حیفا اصابت کرده است و بر اثر آن ۵ صهیونیست زخمی شدند که حال آنها وخیم گزارش شده است.

رادیو اسرائیل نیز گزارش داد که در نتیجه حملات حزب‌الله به حیفا و طبریا دست کم ۱۰ نفر مجروح شدند که حال بسیاری از آنها وخیم گزارش شده است. به گفته منابع عبری زبان این حمله خسارات زیادی در پی داشته است.
 
 
 
در همین خصوص، ارتش رژیم صهیونیستی نیز از شلیک دستکم ۱۵ موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی از جمله حیفا و طبریا خبر داد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اعتراف کردند که تمام تلاش‌ها برای رهگیری موشک‌های شلیک شده به سمت حیفا شکست خورده است.
 
در همین رابطه حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و دفاع از لبنان و ملت آن، رزمندگان مقاومت درچارچوب سلسله عملیات خیبر، پایگاه الکرمل در جنوب شهر اشغالی حیفا را موشک باران کردند. براساس اعلام حزب الله این عملیات با شلیک موجی از موشک‌های فادی ۱ انجام شده است.
 
 
 
 
از سوی دیگر، کمتر از یک ساعت گذشته رسانه‌های اسرائیلی به نقل از ارتش رژیم از ورود دو پهپاد خبر دادند. ارتش اسرائیل اعلام کرد در پی ناتوانی پدافند در مقابله با پهپاد، نیروی هوایی جنگنده برای آن به پرواز درآورده است.
 
گفته می‌شود، ارتش اسرائیل نتوانست تشخیص دهد پهپاد از چه مبدایی به پرواز در آمده است. رسانه‌های اسرائیلی حدس می‌زنند، پهپادها از یمن آمده باشند.
 
از سوی دیگر حدود یک هفته است که اسرائیل جنگ زمینی با حزب الله را با هدف بازگرداندن امنیت به مناطق شمالی فلسطین اشغالی آغاز کرده، اما هنوز نتوانسته توفیقی در این زمینه کسب کند.
 
حزب‌الله تاکنون دست برتر در رزم زمینی با اسرائیل را در اختیار داشته است که یکی از ارکان موفقیت استفاده از یگان‌های «ضد زره» است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که در ادامه درگیری‌ها با مجاهدان حزب الله در جنوب لبنان، یک نظامی این رژیم کشته شده و دو نظامی دیگر این رژیم به شدت مجروح شدند.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها