آخرین اخبار
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
چگونه وام دانشجویی بگیریم؟ + شرایط دریافت
بازدید:۱۵۰
صد آنلاین | وام دانشجویی یکی از تسهیلاتی است که وزارت علوم برای دانشجویان در نظر گرفته تا داوطلبان بتوانند با استفاده از انواع وام‌های دانشجویی ارائه شده شرایط زندگی دانشجویی آسوده تری را بگذرانند.
کد خبر : ۱۱۷۴۹۷

به گزارش صد آنلاین، دانشجویان سراسر کشور در طول مدت زمان تحصیل خود گاهی دچار مشکلاتی می‌شوند و ممکن این مشکلات درروند پیشرفت دانشجویان نیز تاثیر بگذارد، به همین دلیل وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان تسهیبلاتی را برای دانشجویان در نطرگرفته اند. این تسهیلات شامل وام‌های شهریه، تحصیلی، مسکن و ازدواج است.

 

 

شرایط وام تحصیلی برای دانشجویان

مبلغ وام تحصیلی دانشجویان متأهل حداکثر تا دو برابر مبلغ وام دانشجویان مجرد عادی است و در صورتیکه هر دو زن و مرد دانشجو باشند به هر دو در صورت واجد شرایط بودن وام تحصیلی متأهلی تعلق می‌گیرد و افزایش ۵۰ درصدی مبلغ وام دانشجویان توان خواه (دارای آسیب بینایی و کم بینا ناشنوا و کم شنوا، معلول جسمی وحرکتی) در صورت ارائه مدارک و همچنین افزایش ۵۰ درصدی مبلغ وام دانشجوی متاهل زن دارای فرزند که به علت شهادت، فوت متارکه و از کارافتادگی همسر، سرپرستی فرزند یا فرزندان خود را بر عهده دارد با ارائه مدارک و مستندات قانونی می‌تواند وام تحصیلی دریافت کنند.

 

 

 

از طرفی؛ ضریب ۵۰ درصدی افزایش وام تحصیلی برای دانشجویان دارای ویژگی خاص صرفا برای دانشجویان مجرد و افزایش ۵۰ درصدی مبلغ وام دانشجویان برتر، ممتاز و نمونه کشوری و مبتکر با ارائه مدارک و مستندات اعمال می‌شود.

 

 

 

همچنین، افزایش ۵۰ درصدی مبلغ وام دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور با ارائه مدارک و مستندات قانونی و افزایش۵۰ درصدی مبلغ وام دانشجویان مجرد ساکن در خوابگاه‌های غیر دولتی مورد تأیید شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های غیر دولتی با ارائه مدارک و مستندات قانونی اعمال می‌شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها