آخرین اخبار
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
دستگیری قاتل ۹ نفر در گیلان
بازدید:۱۱۸۳
صد آنلاین | فردی که با الکل تقلبی ۹ نفر را کشته دستگیر شد.
کد خبر : ۱۱۶۹۳۴

 

به گزارش صد آنلاین، رئیس کل دادگستری گیلان جت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی از دستگیری متهمان پرونده مرگ ۹ نفر با الکل تقلبی خبر داد و گفت اتهام تولیدکننده مشروب قتل است.

از یکشنبه ۸ مهر تاکنون ۳۲ نفر با بی‌حالی، تاری دید و بیقراری، مشکوک به مسمومیت الکلی به بیمارستان‌های رشت مراجعه کرده‌اند که ۹ نفرشان فوت شده‌اند، ۴ نفری که همان ابتدا فوت کردند فقط ۲۲ تا ۴۰ سال سن داشتند.

پرونده مسمومیت‌های گیلان ۳ بازداشتی دارد. یک نفر تولیدکننده به اتهام قتل عمد، یک نفر توزیع‌کننده و یک نفر صاحب رستوران. یک متهم هم فراری است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه ۲.۶ میلیون نفر در جهان بر اثر مصرف الکل می‌میرند؛ یعنی تقریبا ۵ درصد از کل مرگ‌ها به الکل مربوط است. در ایران به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا زالی، مسمومیت با مشروبات الکی تقلبی بعد از گاز دومین مسمومیت رایج است.

وکیل دادگستری سید محمود علیزاده می‌گوید «در کشور ما فروش الکل آزاد و فروش مشروب الکلی ممنوع است که از الکل مشروب هم تهیه می‌شود و فروشنده مسئولیت و تقصیری دراین باره ندارد.»، اما معاون درمان وزارت بهداشت سعید کریمی، معتقد است «آنقدر بروز مسمویت الکی آنقدر تکراری شده که دیگر عدد آن مهم نیست و فقط باید از بروز آن جلوگیری کرد. قوه قضائیه باید با برخورد شدید با کسانی که عامدانه این مواد سمی را توزیع می‌کنند، تخلف را معادل اقدام به قتل بداند.»

فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد ایرج خسرونیا، می‌گوید «نخستین راهکار موثر برخورد حداکثری با افراد سودجو است، زیرا آن‌ها به دلیل قیمت پایین الکل صنعتی، با جان مردم بازی می‌کنند و راهکار دوم اطلاع‌رسانی درباره مضرات مصرف هر نوع الکل است، زیرا حتی مصرف کم الکل استاندارد هم اثر منفی دارد فقط عوارض آن دیررس است.»

 
مهر
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها