آخرین اخبار
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کشف ۱۴ هزار میلیارد زمین‌خواری در مازندران
بازدید:۱۶۶
صد آنلاین | فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۱۴ هزار میلیارد زمین‌خواری در استان خبر داد.
کد خبر : ۱۱۶۷۳۶
به گزارش صد آنلاین،  سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران در نشست خبری به مناسبت هفته فراجا با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: عملیات "وعده صادق یک" با سانسورهای سنگین خبری روبرو بود اما در "وعده صادق 2" دشمنان نتوانستند تلفات و خسارات را سانسور کنند و این افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دشمن تصور می‌کند با شهادت سید حسن نصرالله به پیروزی می‌رسد اما با رهاسازی قدس عزیز امیدواریم بتوانیم پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی برسانیم.

وی با بیان اینکه پلیس هوشمند و مردم قانون مدار شعار هفته انتظامی امسال است بیان کرد: ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف، هدفگذاری شد و یکی از اهداف این شعار ارائه خدمات در زمان کوتاه است.

فرمانده انتظامی مازندران همچنین بیان کرد: ظرفیت استفاده از فناوری در محورهای مواصلاتی بالاست و از رویکردها هدایت عملیاتی در عرصه است.

وی گفت: نهادینه کردن قانون در جامعه یک وظیفه بوده و مردم با اجرای حقوق شهروندی همراهی بالا با پلیس برای برقراری امنیت دارند.

سردار مفخمی ادامه داد: در 6 ماه گذشته بیش از 15 میلیون خودرو ورودی به استان آمدند و تردد در جاده‌های مازندران نیز افزایش یافت.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به صدور گواهینامه گفت: در صدور گواهینامه جدید و غیره شاهد افزایش هستیم و 44 درصد افزایش خدمات پلیس راهور را داشتیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای تعلیم رانندگی شاهد افزایش 2 درصدی تعلیمات هستیم و بیش از 470 هزار نفر در 6 ماه مراجعه کردند.

سردار مفخمی بیان کرد: کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی رویکرد پلیس است و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در قالب طرح های نظارتی مهم بوده و 25 درصد هم افزایش اعمال قانون داریم. برگ جریمه کاغذی نداریم و فرد‌به‌صورت هوشمند اعمال قانون می‌شود.

او کاهش 16درصدی متوفیان تصادفات را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: امسال 294 نفر بر اثر تصادف در 6 ماه امسال فوت شدند اما مصدومان تصادفات در مازندران بالاست و به قانون مداری مردم در این حوزه نیاز داریم.

سردار مفخمی سرعت آنچنانی در شب و بی‌توجهی به قانون را از دلائل بی‌قانونی برشمرد و افزود: با وجود افزایش ترددها، 10 درصد تصادفات در استان کاهش نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: در حوزه امنیت اقتصادی، مازندران در حوزه کشاورزی فعال است و 397 درصد افزایش کود قاچاق داشتیم.

وی ادامه داد: در شش ماهه 77 مورد زمین‌خواری با 675 متر مربع آزادسازی انجام شد و 14 هزار میلیارد ریال ارزش اراضی آزادشده بود.

سردار مفخمی با انتقاد از کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با پاکسازی نقاط کم برخوردار بیان کرد: بیش از یک تن و 600 هزار کیلوگرم کشفیات مخدری در 6 ماه گذشته انجام شده است.

به گفته سردار مفخمی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر 11 درصد افزایش داشته و 159 درصد معتاد متجاهر افزایش دارد و باید برای ریشه کنی و پاکسازی همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

وی بیان کرد: در پلیس فتا پیشگیری اصل اساسی است و در وقوع جرائم به علت اطلاعات ضعیف مردم شاهد رشد جرائم سایبری هستیم.

وی با اشاره به ارائه 22 هزار مشاوره بیان کرد: 110 میلیارد ریال با این تماس‌ها سرمایه مردم برگشت و در استان مازندران برداشت غیرمجاز از حساب با 51 درصد افزایش و 56 درصد افزایش کشف روبرو بود.

وی خاطرنشان کرد: آمار جرائم اخلاق و عفت عمومی هم بالاست و لازم است در شبکه‌های اجتماعی کاهش جرائم مد نظر قرار گیرد.

سردار مفخمی اقدامات هدفمند در دستگیری و 64 درصد طرد اتباع غیرمجاز را از دیگر اقدامات پلیس دانست و با اشاره به افزایش تماس به پلیس عنوان کرد: در رسیدگی به شکایات و برقراری ارتباط مستقیم با پلیس را در مسجد دنبال می‌کنیم.

این مسئول گفت: 155 هزار نفر مراجعه کننده در پاسگاه‌های استان در 6 ماه نخست امسال خدمت گرفتند.

وی با بیان اینکه 95 درصد جاده‌های استان به دوربین کنترل ترافیک مجهز است گفت: از اقدامات پلیس هوشمند نصب پابند الکترونیک برای مجرمان سابقه دار بوده و در این زمینه سارقان رصد می‌شوند و قتل‌ها در این حوزه کنترل می‌شود.

سردار مفخمی بیان کرد: ثبت سرقت خودرو و موتور سیکلت در سامانه پلیس من در سامانه 110 قرار می‌گیرد و در اسرع زمان توقیف خودرو سرقتی می‌تواند انجام شود و همه کارشناسان نیز بصورت هوشمند کروکی ارائه می‌دهند.

مهر

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها