آخرین اخبار
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
این پدیده نوظهور پرسپولیس از شیراز تا تهران در جاده رویایی
بازدید:۵۶۱
صد آنلاین | مهاجم جوانی که در جستجوی رویاهایش به پرسپولیس آمد، در ادامه سلسله مطالب «بیوگرافی بازیکنان حاضر در لیگ برتر» مطابق حروف الفبا و شماره پیراهن، بازیکن بعدی است که به او می پردازیم
کد خبر : ۱۱۶۶۹۰

به گزارش صد آنلاین، ابولفضل بابایی متولد ‌۳۰ مهر ۱۳۸۲ در قزوین  با سابقه بازی در تیم‌هایی همچون بادران و فجرسپاسی در ۲۰ سالگی به پرسپولیس آمد تا به رویاهای بزرگش برسد.


او که با پرسپولیس قهرمان لیگ ۲۳ شد، با نام کامل ابوالفضل بابایی یکتا اهل دیال آباد در استان قزوین و ترک زبان است. او فوتبال را از مدارس و آموزشگاه ها شروع کرد و مدتی هم در نونهالان سایپا بود. سال ۱۳۹۷ کار باشگاهی را در رده نوجوانان با مقاومت تهران استارت زد و برای اولین بار قراردادی دو ساله با این تیم امضا کرد.

درخشش بابایی درحدی بود که همزمان برای تیم های نوجوانان و جوانان بازی می کرد و آن قدر خوب گل می زد که سال ۱۳۹۹ در حالیکه هنوز ۱۷ ساله نشده بود، با باشگاه بادران قرارداد حرفه ای بست. سال اول، او فقط برای تیم های جوانان و امید باشگاه بازی و با بزرگسالان گهگاه تمرین می کرد.

تابستان ۱۴۰۰ بابایی بطور کامل به تیم بزرگسالان منتقل و در فصل دوم قراردادش در لیگ آزادگان یک بار فرصت بازی یافت و اتفاقا گل هم زد!

در آن سال لیگ ۲۱ حرفه ای در ۲۷ مهر آغاز شد و بابایی پس از درخشش در لیگ آزادگان، برای پیشرفت بیشتر و البته گذران دوران سربازی راهی شیراز شد تا در لیگ ۲۱ با شماره ۸۰ پیراهن این تیم را بپوشد.

از شروع دور برگشت و نیم فصل دوم، در بازی با نساجی بابایی جوان از دقیقه ۷۲ بجای شهرام گودرزی کهنه کار به زمین آمد. اما کلانتری اخراج و بعد از معدنچی، مجتبی سرآسیایی آمد و در پایان فصل فجر به لیگ آزادگان برگشت.

بابایی در نهایت با ۷ بازی و جمعا ۲۴۲ دقیقه بازی در بالاترین سطح حرفه ای به کار خود در لیگ برتر پایان داد. او فقط در هفته آخر برابر پرسپولیس در ترکیب اصلی قرار گرفت و دقیقه ۸۸ هم تعویض شد. اما آنقدر خوب بود که به چشم یحیی گل محمدی باید و در ذهن او بماند.

بابایی فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در لیگ آزادگان ستاره فجر شد. او بیشترین گل را زد و آقای گل لیگ شد اما نتوانست تیمش را به لیگ برتر برگرداند. در نیم فصل اول لیگ ۱۴۰۲-۱۴۰۳ آزادگان هم به گلزنی های خود ادامه داد تا سرانجام با پیشنهاد پرسپولیس روبرو و بعد از اتمام سربازی خود لحظه ای درنگ نکرد.

کارنامه بابایی در فجر با ۴۳ بازی و ۱۲ گل به برگ آخر خود رسید و در پنجره نقل و انتقالاتی زمستان ۱۴۰۲ به پرسپولیس آمد اما بدشانس بود که یحیی گل محمدی استعفا داد و رفت! پرسپولیس در کورس از استقلال و سپاهان عقب بود و اوسمار جرات نمی کرد به جوانی چون او میدان بدهد.

بابایی با پرسپولیس قهرمان لیگ ۲۳ شد. او دور برگشت در ۵ بازی جمعا به عنوان یار جانشین ۲۰ دقیقه فرصت بازی با پیراهن پرسپولیس را پیدا کرد؛ برابر فولاد، هوادار و شمس آذر دقیقه ۹۰ آمد، برابر پیکان ۸۷ و برابر صنعت نفت از دقیقه ۷۶ به زمین آمد.

بابایی که در تیم‌های پایه تیم ملی ایران حضور داشته اما هیچوقت به میدان نرفته، از ۱۸ سالگی در لیگ برتر و از ۲۰ سالگی بازی برای پرسپولیس را تجربه کرده  بازی کرده و آینده ای بسیار درخشان دارد. با آمدن گاریدو در لیگ ۲۴ و توجهی که مرد اسپانیایی به جوانان دارد، بابایی هم بسیار امیدوار است که در این فصل بتواند اولین گلش را برای قرمزها بزند.

در بازی اول این فصل برابر ذوب آهن، گاریدو در دقیقه ۸۷ او را بجای عیسی آل کثیر به زمین فرستاد که البته نتوانست تغییری در نتیجه مساوی ۱-۱ ایجاد کند. او حالا منتظر فرصت بعدی است.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها