آخرین اخبار
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۵
بازدید:۳۳۱
بیش از ۲ هزار کارگر هندی از ابتدای ماه سپتامبر (شهریور) در یک چادر موقت در نزدیکی کارخانه در نزدیکی شهر چنای ایالت تامیل هند تجمع و تحصن کرده‌اند که حالا با بازداشت مواجه شدند.
کد خبر : ۱۱۶۶۲۲

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، پلیس هند در طی تشدید اعتراضات کارگران هندی شرکت سامسونگ، ۶۰۰ کارگر و اعضای اتحادیه‌ها را بازداشت کرده است. 

در حالی که اعتصاب در کارخانه لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی این شرکت کره جنوبی در ایالت تامیل هند وارد ماه دوم خود شده است، پلیس هند اعلام کرد که حدود ۶۰۰ کارگر سامسونگ و اعضای اتحادیه‌های کارگری این ایالت هندوستان که از اعتصاب حمایت می‌کردند را به دلیل کشاندن اعتراضات به سطح خیابان بازداشت کرده است. 

بیش از ۲ هزار کارگر هندی از ابتدای ماه سپتامبر (شهریور) در یک چادر موقت در نزدیکی کارخانه در نزدیکی شهر چنای ایالت تامیل هند تجمع و تحصن کرده و با اعتصاب خود ۱۲ میلیارد دلار به این شرکت که به افزایش حقوق کارگران تن نمی‌دهد و آنان را رسمی و دارای قرارداد بلندمدت نمی‌کند، خسارت وارد کردند. 

چارلز سام راجادورای، یک مقام ارشد پلیس ایالتی، گفت که کارمندان و کارگران سامسونگ مرتبط با تشکل کارگری CITU، که رهبری اعتراضات را بر عهده دارد، بازداشت شدند زیرا راهپیمایی اعتراضی آن‌ها در نزدیکی چنای باعث ناراحتی مردم شده است! این درحالی است که کارگران می‌گویند به هیچ وجه از محوطه نزدیک به شرکت خارج نشده و هیچ مزاحمتی برای افراد ایجاد نکردند. آنان اقدام پلیس را در همدستی و تبانی با دولت و کارفرما ارزیابی کرده و آن را خلاف قانون اساسی هند خواندند. 

این اعتراضات بر تلاش نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای جذب سرمایه گذاران خارجی تحت عنوان برنامه «ساخت هند» سایه افکند و بزرگترین اعتصاب هند در سال‌های اخیر این کشور محسوب می‌شد. 

سامسونگ گفته است که کارگران اعتصابی در معرض خطر از دست دادن شغل خود هستند و بارها آنان را به اعتصاب تهدید کرده است. 

نمایندگان کارگری می‌گویند: کارگران سامسونگ در کارخانه در حال حاضر به طور متوسط ​​۳۰۰ دلار در ماه دریافت می‌کنند که با هیچ شرکت الکترونیکی مشابه دارای برندی در جهان قابل قیاس نیست و در معیشت روزمره خود مشکل دارند.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها