آخرین اخبار
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
همه چیز درباره سهراب بختیاری زاده سرمربی موقت استقلال
بازدید:۳۰۱
صد آنلاین | دوره حضور جواد نکونام در استقلال به پایان رسید و حالا سهراب بختیاری زاده سرمربی موقت این تیم تلقی می‌شود.
کد خبر : ۱۱۶۵۵۱

به گزارش صد آنلاین،  پس از شکست مقابل السد قطر، جواد نکونام ترجیح داد کناره‌گیری کند و باشگاه استقلال نیز سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرد تا پس از بازی با هوادار زمینه برای حضور یک سکاندار جدید در این باشگاه فراهم آید. بختیاری زاده اگرچه تحت عنوان سرمربی کارنامه موفقی ندارد ولی طی دوران فوتبال خود بازیکن مهمی محسوب می‌شد و سابقه حضور در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را یدک می‌کشد.


شکست استقلال و پیوستن به جمع آبی‌ها

سهراب بختیاری زاده از سال ۱۳۷۶ توسط محمد مایلی کهن به تیم ملی دعوت می‌شد و همان زمان ناصر حجازی سرمربی فقید استقلال به دنبال فراهم کردن شرایطی بود تا این بازیکن را به خدمت بگیرد. این اتفاق تابستان سال ۷۷ به وقوع پیوست اما داستان آبی پوش شدن سهراب هم در نوع خود جالب توجه است. استقلالی‌ها با هدایت حجازی در لیگ ۷۶-۷۷ نتایج بسیار خوبی گرفته و ۲۴ هفته بدون شکست بودند. آنها در آستانه قهرمانی راهی اهواز شدند تا به مصاف فولاد بروند. فولادی که سهراب در آن توپ می‌زد و اتفاقاً مقابل استقلال نمایش بسیار خوبی هم ارائه کرد. بعد از پایان آن مسابقه مدیران وقت استقلال توانستند رضایتنامه بختیاری زاده برای پیوستن به جمع آبی پوشان را بگیرند. دیداری که با یک گل به نفع جنوبی‌ها تمام شد.

محرومیت از فینال جام باشگاه ها

یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی که برای سهراب بختیاری زاده طی دوران بازیگری رقم خورد، محروم شدن او از حضور در فینال جام باشگاه‌های آسیا بود. مسابقه‌ای که اردیبهشت سال ۷۸ در ورزشگاه آزادی برگزار شد اما سرمربی کنونی استقلال به خاطر دریافت کارت زرد در بازی نیمه نهایی مقابل دالیان، از جدال نهایی محروم شد. هنوز برخی هواداران استقلال معتقدند اگر سهراب در آن دیدار حضور داشت و با ژاپنی‌ها وارد جنگ هوایی می‌شد، شاید استقلال الان ستاره سوم را هم روی پیراهن خود می دید.

بازگشت عجیب از ترکیه

سهراب بختیاری زاده همراه با محمد مومنی در سال ۱۳۸۰ راهی ترکیه شدند و برای مدت کوتاهی پیراهن تیم ارزروم اسپرت را بر تن کردند ولی در نهایت ترجیح دادند خیلی زود به فوتبال ایران برگردند. بازگشت این دو نفر سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت و باشگاه ترکیه‌ای مدعی شد بازیکنان ایرانی‌اش بدون اجازه باشگاه، ترکیه را ترک کرده‌اند اما قضیه در نهایت فیصله یافت.

دروازه‌بان ذخیره استقلال!

یکی دیگر از نکات جالب در مورد فردی که قرار است شنبه تحت عنوان سرمربی روی نیمکت آبی پوشان پایتخت بنشیند، انتخاب او به عنوان دروازه‌بان ذخیره استقلال است!

استقلال بهار سال ۱۳۸۱ در حالی به مصاف پرسپولیس رفت که مسعود قاسمی مصدوم بود و پرویز برومند هم وقتی فهمید در ترکیب ثابت قرار ندارد، به حالت قهر اردو را ترک کرد. در چنین شرایطی هادی طباطبایی دروازه‌بان اول استقلال بود و درون دروازه قرار گرفت اما بعداً طی مصاحبه‌ای با خبرورزشی عنوان کرد اگر مصدوم می‌شد، با توجه به قد و قامت و علاقه سهراب به دروازه‌بانی، احتمالاً منصور پورحیدری فقید از وجود او برای حراست از قفس توری استقلال استفاده می‌کرد.

گل تاریخی

سهراب بختیاری زاده در کنار مرحوم ایرج دانایی فرد، حسن روشن و روزبه چشمی یکی از گلزنان استقلالی تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی محسوب می‌شود. او در جام جهانی ۲۰۰۶ تک گل ایران را مقابل آنگولا به ثمر رساند. دیداری که در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها