۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
پلمپ دو معدن در مازندارن خبرساز شد
بازدید:۱۴۲
صد آنلاین | ۲ شرکت معدنی در مازندارن به علت عدم تامین شرایط ایمن در محیط کار پلمپ شدند.
کد خبر : ۱۱۶۵۴۱

 

 
 

به گزارش صد آنلاین، علی باقری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: این ۲ شرکت معدنی در سالجاری به علت رعایت نکردن مقررات و در اختیار داشتن ۳۰ تونل استخراجی ناایمن با درخواست این اداره کل و دستور دادستان تعطیل و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی از فعالیت ۱۸ شرکت معدنی استخراج ذغال سنگ با اشتغالزایی حدود ۲ هزار نفر در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷۶ مورد بازرسی از معادن استان با هدف بررسی اجرای دقیق مقررات قانون کار و آیین‌نامه‌های حفاظتی و بهداشتی توسط بازرسان کار صورت گرفته که ۱۲۴ بازرسی مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به امسال است.

باقری از اجرای مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در استان همزمان با روز ایمنی با هدف بازرسی از کارگاه‌های پرخطر، افزایش آگاهی و توجه به ایمنی در کارگاه‌های پرخطر و ترویج عملیات ایمنی برای حفظ سلامت کارگران و جلوگیری از حوادث و تصادفات خطرناک در محیط کار عنوان کرد.

وی بر لزوم تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در معادن تاکید کرد و گفت: پیمانکاران معادن باید گواهینامه صلاحیت ایمنی را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه با هدف نظارت بر حسن اجرای مقررات، در ۶ ماهه نخست امسال هشت هزار و ۱۵۰ مورد بازرسی صورت گرفته است، ادامه داد: همچنین در طی این مدت از سه هزار و ۱۸۸ کارگاه‌های پرخطر استان نیز بازرسی صورت گرفت و ۸۰۰ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار نیز تشکیل شده است.

باقری با اشاره به بررسی صلاحیت ایمنی پیمانکاران و صدور ۵۴۷ گواهینامه در طی این مدت، اظهار کرد: دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی ایمنی و حفاظت فنی برای چهار هزار و ۴۵۲ نفر ساعت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال، ۷۷ مورد نظارت ایمنی و حفاظت فنی دستگاه‌ها و تجهیزات نیز صورت گرفته است، تصریح کرد: در راستای جلوگیری از اشتغال اتباع خارجی، از ۲ هزار و ۷۰۶ کارگاه و واحد تولیدی استان نیز بازرسی شد.

باقری همچنین از صدور هفت هزار و ۱۵۱ ابلاغیه رفع نواقص برای کارفرمایان استان خبرداد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز هفت مورد درخواست تعقیب و تعطیلی کارگاه نیز برای کارفرمایان صادر شده است.

 
مهر
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها