۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
25 دلیل برای نخوردن پرمصرف ترین غذای ایرانیان / این سمارغ عامل سرطان مردم است
بازدید:۱۰۰۳
صد آنلاین | عامل سرد مزاج شدن کودکان ، زنان و مردان ایرانی در ابتدای قدرت جوانی قارچ است . کسانی که سوء هاضمه دارند و از نارسایی کبد رنج می برند و یا کولیت روده دارند و یا به از ورم مفاصل رنج می برند و یا به علت اسید اوریک موجود در خون مبتلا به نقرس شده اند نباید قارچ مصرف کنند.
کد خبر : ۱۱۶۴۸

1. برخلاف باورهای غلط در مورد قارچ؛  قارچ تازه حدود 90 درصد آب دارد ، بنابراین میزان پروتئین، چربی و کالری آن بسیار ناچیز است پس نمی تواند جایگزین مناسبی برای گوشت باشد.

2.  علاوه بر این که مصرف کم پروتئین و آهن سبب کم خونی می شود ، بالا بودن اسیداوریک نیز باعث سرکوب هورمون اریترپویتین می شود و کم خونی ایجاد می شود. پس  مصرف همین مقدار کم  اسید اوریک  موجود در قارچ برای افرادی که از این بیماری رنج می برند مناسب نیست و در مصرف آن باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

3. قارچ دیر هضم بوده و خانم های باردار دارای بیماری های معده هستند باید با احتیاط مصرف کنند.

4. زیاده روی در مصرف قارچ برای افرادی که مبتلا به اختلالات کلیوی هستند مضر است.

5. کسانی که سوء هاضمه دارند و از نارسایی کبد رنج می برند و یا کولیت روده دارند و یا به از ورم مفاصل رنج می برند و یا به علت اسید اوریک موجود در خون مبتلا به نقرس شده اند نباید قارچ مصرف کنند.

6. قارچ اگر به صورت خام و زیاد مصرف شود ممکن است منجر به تهوع و استفراغ شود.

7. قارچ به خاطر ایجاد سنگینی در بدن، ممکن است باعث کرخت شدن سر ، احساس سنگینی، حالت تنگی نفس و حتی بند آمدن ادرار شود و بهتر است به صورت پخته و تفت داده شده از آن استفاده شود.

8. قارچ دیر هضم و نفاخ است و افراد با مزاج سرد یا معده های سرد و ضعیف توصیه می شود که به منظور پیشگیری از درد معده و قولنج در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کنند و گرم مزاجان هم بهتر از قارچ را روزانه مصرف نکنند. اما مصرف گهگاه آن در کنار غذاها وخورشها اشکالی ندارد.

9. قارچ می تواند ماده و اخلاط خیلی غلیظی در بدن تولید کند و غلظت خون را بالا ببرد و باعث بروز بیماری های سوداوی و مقدمه بسیاری از بیماری ها از جمله سکته ها وانسدادهای عروقی شود.

 

بهترین روش شستشو و پخت قارچ

10. برخی افراد ممکن است بعد از مصرف قارچ دچار خستگی مفرط شوند.

11. مصرف قارچ ممکن است ایجاد توهم در برخی از افراد ایجاد کند و سبب حواس پرتی شود  و درک واقعیت برای فرد دچار تغییر شود.

12. زیاده روی در مصرف قارچ ممکن باعث بثورات و ناراحتی پوستی به همراه داشته باشد.

13. مصرف قارچ  حساسیت و آلرژی ایجاد کند که از علائم آن ،خونریزی بینی ، خشکی گلو و بینی می باشد.

14. برخی از افراد بعد از 20 تا 30 دقیقه مصرف قارچ احساس شادی و هیجان می کنند. سپس همراه این احساس هیچان ، تمام بدنشان شروع به خارش می کند. و بعد از گذشت مدت زمانی دچار افسردگی نیز می شوند.


15. برخی از پزشکان به خانم ها توصیه می کنند در طول مدت بارداری و شیردهی از مصرف قارچ خودداری کنند، با این که هیچ عارضه جانبی وخطرناکی در این مورد تاکنون گزارش نشده است بهتر است در مصرف آن جانب احتیاط را رعایت کنید و از مصرف قارچ اجتناب نمایید.

16.  مصرف قارچ می تواند در برخی ازافراد اضطراب به وجود بیاورند که می تواند در سطوح خفیف یا شدید ایجاد شود. این عارضه ی جانبی در صورت مصرف بیش از حد قارچ وخیم می شود و همچنین ممکن است برخی از افراد بعد از مصرف قارچ دچار سردردهایی شوند که بیشتر از یک روز به درازا می انجامند.

17.برخی از افراد پس از مصرف قارچ دچار اختلالات روانی نظیر ترس بسیار زیاد و وحشت زدگی می شوند.

18. زیاده روی در مصرف قارچ ممکن است به سرگیجه و گیچی منجر شود.

 

ارزش غذایی قارچ خوراکی - ارزش غذایی قارچ خوراکی ارزش غذایی قارچ خوراکی

 

19. مصرف قارچ در افرادی که فشار خون پایینی دارند ممکن است سبب بیهوشی شود.

20. واکنش آلرژیک بسیار شدید به قارچ که خودش را در قالب شوک آنافیلاکتیک نشان می دهد. در این ناراحتی، کسانی که به این شوک مبتلا می شوند به افت فشار خون دچار می شوند و به درمان اضطراری نیاز پیدا می کنند. و اکنش آلرژیک به قارچ نیز می تواند به حمله آسمی منجر شود که باعث حساسیت بیش از حد به ترشح بزاق میشود و باعث تورم می گردد و در نتیجه تنفش با مشکل مواجه خواهد شد.

21. کارسینوژن (ماده سرطان زا) موجود در قارچ خام می تواند بر رشد سلولهای سرطانی تأثیر بگذارد و این جهش ژنتیکی می تواند در تمام نقاط بدن پخش شود.

22. مصرف قارچ می تواند یک احساس سرخوشی کاذب در مصرف کننده ایجاد کند .مشابه اثری که از مصرف LSD برجای می گذارد.

23.  مصرف قارج  می تواند مانع از خوابیدن فرد مصرف کننده شود.

24. مصرف قارچ می تواند باعث گشاد شدن مردمک چشم ها شود . وقوع این عارضه به خاطر آن است که ماده ی موجود درآن سبستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند.

25. عارضه جانبی قارچ یعنی افزایش تپش قلب از خواص سیلوسیبین (هذیان آور) آن است که بر سیستم عصب سمپاتیک که در تنظیم ضربان قلب ایجاد می کند تأثیر می گذارد و همجنین می تواند  باعث افزایش فشار خون شود.

66599

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها