آخرین اخبار
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
عکس / حکم گنج‌یاب معروف ایران صادر شد / «پوآرو» که بود چه کار می‌کرد؟
بازدید:۵۲۴
صد آنلاین | کوهسار بادفر ملقب به «پوآرو» یکی از بزرگ‌ترین حفاران غیرمجاز در فضای مجازی با داشتن بیش از یک میلیون فالور در فضای مجازی از سوی مقامات قضایی محکوم شد. بادفر که هم‌اکنون فراری است به ۱۱ سال و ۶ ماه حبس، ۸۰ میلیون جریمه و ۷۵ ضربه شلاق محکوم شده است.
کد خبر : ۱۱۶۲۵۳

به گزارش صد آنلاین،«پوآرو» که یکی از بزرگ‌ترین گنج یابان فضای مجازی است و بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام دارد، سال‌ها قبل بزرگ‌ترین کاروان گنج‌یابی ایران را به راه انداخت. او بدون اهمیت به دستگاه‌های نظارتی سال‌ها مشغول حفاری غیرمجاز، خریدوفروش آثار تاریخی، تبلیغ دستگاه‌های گنج‌یابی، نشر اکاذیب در فضاهای مجازی و توهین به مأمورین و مسئولین میراث‌فرهنگی بود.

حکم گنج‌یاب معروف ایران صادر شد | «پوآرو» که بود چه کار می‌کرد؟ + عکس


حال بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه بدوی و مقامات قضائی مبنی بر شکایت اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه، حکم کوهسار بادفر ملقب به پوآرو صادر شده است.


در این حکم آمده است: «متهم دارای صفحات (پیج) متعدد اینستاگرام، با تعداد قابل‌توجه دنبال‌کننده (فالور) در حوزه خریدوفروش و استخراج اشیا تاریخی فعالیت می‌کند و سال‌هاست به‌صورت علنی اقدام به تبلیغات گسترده برای به غارت بردن اشیا عتیقه و تاریخی ملت کرده و از طریق فضای مجازی با قید آدرس به محل‌های تاریخی رفته و اقدام به حفاری می‌کند و هم‌زمان به‌صورت زنده (لایو) منتشر کرده و برای بینندگان شروع به توضیح و تشریح چگونگی حفاری و به غارت بردن اموال تاریخی می‌پردازد.


همچنین توهین به مأمورین یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، به سخره گرفتن دستگاه‌های میراث‌فرهنگی، رشوه‌خور و مست خواندن مأمورین میراث‌فرهنگی، ضرب‌وجرح عمدی، توهین به اشخاص و مشارکت در نزاع دسته‌جمعی از دیگر اقدامات این شخص است که بر اساس آن دادگاه بیستون رای خود را صادر کرده است.»


در رای دادگاه آمده است: متهم برای ۱- حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست‌آوردن اموال تاریخی به سه و ۹ ماه حبس تعزیری، ۲- خریدوفروش اموال تاریخی فرهنگی حاصله از حفاری غیرمجاز به سه سال و ۹ ماه حبس تعزیری، ۳- معاونت در حفاری و کاوش برای به‌دست‌آوردن اموال تاریخی به دو سال حبس تعزیری، ۴- افتراء، جزای نقدی به ۸۰ میلیون تومان، ۵- نشر اکاذیب از طریق رایانه به دو سال حبس تعزیری و ۶- توهین به مأموران، به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌نماید.
این احکام بدوی بوده و متهم می‌تواند تقاضای تجدید نظر خواهی و اعاده دادرسی کند.

 

 

فارس

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
موشک‌های ایرانی در آسمان بیت‌المقدس اشغالی | ویدئو